CAPERIO LANSERAR EFFEKTIVITETSPROGRAM FÖR ÖKAD LÖNSAMHET

Caperio uppvisar en fortsatt återhämtning i försäljningen under tredje kvartalet och ackumulerat är omsättningen i nivå med föregående år, trots den svaga inledningen på året. Fokus nu och framåt är ökad lönsamhet.

1 JANUARI - 30  SEPTEMBER 2013

• Nettoomsättningen ökade något till 711,2 mkr (710,4)
  • EBITDA uppgick till 0,1 mkr (18,1)
  • Periodens resultat uppgick till -8,3 mkr (5,0)
  • Resultat per aktie före utspädning uppgick till -1,72 kr (1,05)
  • Antalet anställda ökade till 210 (181)

1 JULI - 30 SEPTEMBER 2013

• Nettoomsättningen ökade med 23 % till 283,3 mkr (230,4)
  • EBITDA uppgick till 1,8 mkr (2,6)
  • Periodens resultat uppgick till -2,1 mkr (-0,8)
  • Resultat per aktie före utspädning uppgick till -0,43kr (-0,17)

– Vårt effektiviseringsprogram Caperio Accelerator Program (CAP) är nu i full gång och det närmaste året kommer ett intensivt och omfattande arbete att äga rum för att öka effektiviteten. Programmet omfattar  de aktiviteter som har högst effektiviseringspotential de kommande 15 månaderna. Genom ökat fokus och strukturerat arbete ska vi åstadkomma stora effektiviseringar som ska lyfta bolagets lönsamhet tillbaka till tidigare nivåer. Programmets mål är 30 mkr i förbättrad lönsamhet på EBITDA, säger Christer Haglund, CEO för Caperio Holding AB.

MER INFORMATION

Fullständig delårsrapport avseende januari – september 2013 för Caperio Holding AB bifogas detta pressmeddelande och finns på www.caperio.se.