Delårsrapport avseende januari - september 2016

OMSÄTTNING OCH RESULTAT FÖRBÄTTRAS AVSEVÄRT

Med stor glädje och tillförsikt om framtiden summerar jag vårt mycket fina Q3. Jag konstaterar att vi lyfter i samtliga våra fokusområden (Managerade tjänster, Skola, Offentlig sektor och större Privata företag), vilket tillsammans med det dedikerade arbete vi genomfört på kostnadssidan gör att resultatet utvecklas mycket positivt.

Omsättningen ökar med 26% i Q3 och med 6% för jan-sep men bruttomarginalen sjunker till 16% (17%) i Q3 och till 19% (20%) för jan-sep. Vi har sänkt kostnaderna, jämfört med föregående år, med 18% i Q3 och med 12% för jan-sep. Det ger oss en mycket stark utveckling av EBITDA, för Q3 16,3 mkr (2,0) och för jan-sep 22,9 mkr (5,1).

1 JULI - 30 SEPTEMBER 2016
• Nettoomsättningen ökade med 26 % till 319,4 mkr (252,9)
• EBITDA ökade till 16,3 mkr (2,0)
• Periodens resultat uppgick till 10,0 mkr (-0,6)
• Resultat per aktie uppgick till 1,84 kr (-0,45)

1 JANUARI - 30 SEPTEBMER 2016
• Nettoomsättningen ökade med 6 % till 717,4 mkr (675,8)
• EBITDA ökade till 22,9 mkr (5,1)
• Periodens resultat uppgick till 10,5 mkr (-2,3)
• Resultat per aktie uppgick till 1,38 kr (-1,20)
• Antalet anställda minskade till 118 (144)

CERTIFIED ADVISER
Remium Nordic AB
Tele: 08-454 32 76
E-post: CorporateFinance@remium.com

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION
Tomas Wanselius, CEO
E-post: tomas.wanselius@caperio.se

Ola Maalsnes, CFO
 E-post: ola.maalsnes@caperio.se

Caperio är ett serviceföretag som erbjuder värdeskapande IT-lösningar, inom Arbetsplats och Datacenter. Caperios idé är enkel: att med högsta service hjälpa företag och organisationer att utvecklas framgångsrikt genom att erbjuda IT-lösningar baserade på kunskap och god rådgivning. Läs mer på www.caperio.se

Denna information är sådan information som Caperio AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 november 2016 kl. 09:00 CET.