Kvartalsrapport avseende Q1. En positiv start på året!

Vi växer med 28% i nettoomsättning (178,8 mkr) och förbättrar vårt resultat kvartal för kvartal jämfört med förra året. Vi arbetar vidare med att bli mer effektiva både på personal- och omkostnadssidan. Vi är nu 132 anställda mot tidigare 146 och har lägre omkostnader jämfört med förra året. Det, i kombination med en ökad tillväxt, gör att jag ser ljust på framtiden. Vi fortsätter vårt fokus på våra fyra ”Game Changers”: Skola, Offentliga kunder, Medelstora privata kunder samt Digitalisering av våra kunder. Inom alla dessa fokusområden ser vi tillväxt.

1 JANUARI - 31 MARS 2016
•    Nettoomsättningen ökade med 28 % till 178,8 mkr (139,7)
•    EBITDA ökade till 0,5 mkr (-1,5)
•    Periodens resultat uppgick till -2,1 mkr (-3,4)
•    Resultat per aktie uppgick till -0,66 kr (-0,81)
•    Antalet anställda minskade till 132 (146)

CERTIFIED ADVISER
Remium Nordic AB
Tele: 08-454 32 76
E-post : CorporateFinance@remium.com

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION
Tomas Wanselius, CEO
E-post: tomas.wanselius@caperio.se

Ola Maalsnes, CFO
E-post: ola.maalsnes@caperio.se

KORT OM CAPERIO
Caperio är ett serviceföretag som erbjuder värdeskapande IT-lösningar inom Arbetsplats och Datacenter. Caperios idé är att med branschens bästa service hjälpa företag och organisationer att utvecklas framgångsrikt genom att proaktivt och reaktivt stödja kunderna med rätt IT-lösningar baserade på kunskap och erfarenhet. Caperio Holding AB är noterat på Nasdaq First North och Remium Nordic AB är Certified Adviser.