Rapport från Caperios årsstämma 2017

Caperio Holding AB (publ) höll på tisdagen den 16 maj 2017 årsstämma i bolagets lokaler på Gårdsfogdevägen 7, Bromma. Stämman beslutade i enlighet med samtliga styrelsens och nomineringskommitténs förslag. Stämman fattade bland annat följande beslut:

• Resultat- och balansräkning för moderbolag och koncern avseende 2016 fastställdes.

• Ingen utdelning kommer att betalas ut avseende 2016.

• Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2016.

• Samtliga styrelseledamöter omvaldes: Christer Haglund, Eva Kara Posse, Per-Henrik Persson och David Pohanka. Christer Haglund omvaldes till styrelsens ordförande.

• Revisionsbolaget Grant Thornton Sweden AB omvaldes som bolagets revisor intill slutet av nästa årsstämma. Huvudansvarige revisorn Anders Mayer kommer att fortsätta som ordförande.

• Styrelsen bemyndigades att besluta om att, vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästa årsstämma, fatta beslut om nyemission av aktier, konvertibler och/ eller teckningsoptioner medförande en ökning av antal aktier med högst 1 500 000. Emission ska kunna ske med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Syftet är att kunna genomföra företagsförvärv och/eller kapitalanskaffning.

Certified advicer:
Remium Nordic AB
Tele: 08-454 32 76
E-post: CorporateFinance@remium.com

För ytterligare information:
Tomas Wanselius, CEO
E-post: tomas.wanselius@caperio.se

Ola Maalsnes, CFO
Telefon +46 8 562 175 00
E-post: ola.maalsnes@caperio.se

Caperio är ett serviceföretag som erbjuder värdeskapande IT-lösningar inom Arbetsplats och Datacenter. Caperios idé är att med branschens bästa service hjälpa företag och organisationer att utvecklas framgångsrikt genom att proaktivt och reaktivt stödja kunderna med rätt IT-lösningar baserade på kunskap och erfarenhet. Caperio Holding AB är noterat på Nasdaq First North och Remium Nordic AB är Certified Adviser. www.caperio.se

Denna information är sådan information som Caperio AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 maj 2017 kl.11:00 CET.