• Caperio AB/

Regeringskansliet tecknar Licenspartneravtal med Caperio för leverans av licenser och SAM-tjänster.

Regeringskansliet tecknar avtal med Caperio gällande programvara med underhåll, support och produktnära konsulttjänster samt därtill hörande rådgivning och SAM-tjänster. Avtalet uppskattas vara värt 33 miljoner kronor per år.

”Detta känns som ett kvitto på att vår satsning på offentlig verksamhet börjar bära frukt. Med vårt starka erbjudande kring SAM kan vi hjälpa Regeringskansliet att få ännu bättre kontroll över sina licenser och licensavtal. Vi ser med tillförsikt på framtiden där allt fler kunder, både privata och offentliga, ställer högre krav på helhetslösningar inom licensområdet”, säger Madelene Wettergren, affärsområdeschef på Caperio Licens.

”Att få detta förtroende känns självklart riktigt, riktigt bra. För att ro i land denna typ av affär krävs det att man uppfyller ett stort antal kvaliteter. Att Regeringskansliet väljer Caperio ser vi därför som ytterligare bevis på vår leveranskvalitet och att vi fortsätter att vara ett bättre alternativ”, säger Tomas Wanselius, CEO på Caperio.

För mer information kontakta:
Tomas Wanselius,
Tele:
08-562 175 00
E-post:
tomas.wanselius@caperio.se

Certified Adviser:
Remium Nordic AB
Tele: 08-454 32 76
: corporatefinance@remium.com

Kort om Caperio:
Caperio är ett serviceföretag som erbjuder värdeskapande IT-lösningar inom Arbetsplats och Datacenter. Caperios idé är att med branschens bästa service hjälpa företag och organisationer att utvecklas framgångsrikt genom att proaktivt och reaktivt stödja kunderna med rätt IT-lösningar baserade på kunskap och erfarenhet. Caperio Holding AB är noterat på Nasdaq First North och Remium Nordic AB är Certified Adviser.