Clas Hjorth ny vice VD i Capona

Clas Hjorth ny vice VD i Capona Hotellfastighetsbolaget Capona har utsett Clas Hjorth, 38 år, till ny vice verkställande direktör med ansvar för finans och Investor Relation. Clas Hjorth tillträder sin befattning senast maj 2002. Clas Hjorth är civilekonom och kommer närmast från fastighetsbolaget Hufvudstaden där han har varit ansvarig för koncernens ekonomi- och finansavdelning. Dessförinnan var han koncerncontroller i Diligentia AB. Danderyd den 16 oktober 2001 Capona AB (publ) Olle Persson Verkställande direktör KORT OM CAPONA Capona, som äger och aktivt förvaltar hotellfastigheter, är ett av de ledande hotellfastighets-bolagen på den nordiska hotellfastighetsmarknaden. Fastighetsbeståndet består av totalt 42 hotellfastigheter varav 32 är belägna i Sverige, fem i Norge, tre i Danmark och två i Finland. Det totala antalet hotellrum uppgår till cirka 6 700. Capona är noterat på O-listan vid Stockholmsbörsen under beteckningen CAPO. Namnet Capona kommer från det latinska ordet caupona som betyder "hotell". För ytterligare information kontakta: Olle Persson, Verkställande direktör Capona AB, tel. 08-446 59 72 / 070-324 34 32 E-post: olle.persson@capona.se Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.capona.se Ekonomisk information från Capona lämnas vid följande tillfällen: Bokslutskommuniké 2001 kommer måndag den 21 januari 2002 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/16/20011016BIT00490/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/16/20011016BIT00490/bit0003.pdf