Rättelse: Caravan störst om husbil och husvagn

Fritidsmagasinet Caravan befäster sin ställning som Sveriges största tidning för de som vill läsa om allt som rör mobil fritid.

– Vi vet att vår tidning, som vänder sig till alla som åker husbil och husvagn, är en viktig anledning till våra höga medlemssiffror, säger Lars Rasmussen, verksamhetschef för Caravan Club of Sweden.

När tidningarnas officiella upplagestatistik för 2012 presenteras redovisar Fritidsmagasinet Caravan på en medelupplaga på 28 300 exemplar.

– Och vi räknar med att passera 30 000 till i år, säger Lars Rasmussen.

Årets upplageredovisning visar på ett ras för många tidningar. Av övriga tidningar som vänder sig till husvagns- och husbilsägare är det bara Allt om Husvagn och Camping som redovisar sin försäljning öppet. Den tidningen fortsätter att minska och är nu nere på 18 300 exemplar, det vill säga 10 000 mindre än Fritidsmagasinet Caravan.

Fritidsmagasinet Caravan har ett starkt förtroende bland läsarna. Flera undersökningar visar på hög trovärdighet och goda omdömen för såväl innehåll som utformning.

– Vi vet verkligen att det stämmer, konstaterar Lars Rasmussen. På grund av tryckeriet försenades det senaste numret några dagar. Kansliet blev fullständigt nerringt av medlemmar som inte fått tidningen i tid!

Fritidsmagasinet Caravan är medlemstidning för Caravan Club.

För mer information se www.caravanclub.se

Kontaktpersoner: Lars Rasmussen, tel 070-830 35 53, och Sven Hansson, vice ordförande i Caravan Clubs riksstyrelse, tel 070-735 38 10