Alf Göransson lämnar vid halvårsskiftet sin befattning som affärsområdeschef i Cardo Rail för att övergå till en befattning som VD och koncernchef i Svedala Industri AB. Sökandet efter en ny affärsområdeschef har påbörjats. - Alf Göransson har mycket framgångsrikt genomfört den omfattande omstruktureringen av vår järnvägsverksamhet och etablerat en ny struktur för en fortsatt positiv utveckling för Cardo Rail, säger Cardos VD och koncernchef Kjell Svensson. Arbetet för att uppnå de uppsatta lönsamhetsmålen i Cardo Rail är nu i allt väsentligt avslutat och jag vill önska Alf lycka till i den nya och större befattning som väntar honom utanför Cardokoncernen. Malmö den 10 januari 2000 Cardo AB (publ) För ytterligare information kontakta: Kjell Svensson, VD och koncernchef, tel 040-35 04 53, 35 04 00 Sven-Erik Persson, vVD, tel 040-35 04 50, 35 04 00 Christer Roskvist, Informationschef, tel 040-35 04 25, 35 04 00 Cardo är en internationell verkstadskoncern som omsätter mer än 9 miljarder kronor. Cardo har en stark position på marknaderna för portar, pumpar och tågbromssystem. Cardo har dotterbolag i ett 30-tal länder med tyngdpunkten i västra Europa och antalet anställda är ca 7.400. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/10/20000110BIT00450/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/10/20000110BIT00450/bit0002.pdf