Cardo säljer aktierna i Tebel

Cardo säljer aktierna i Tebel Cardo har 1999-12-31 sålt aktieinnehavet i det holländska Transferia Holding BV (Tebel) som tillverkar tågdörrar. Köpare är det österrikiska bolaget IFE-AG, en av de ledande tillverkarna av automatiska dörrsystem för järnvägsvagnar och bussar. Aktieinnehavet i Tebel blev föremål för nedskrivning i 1998 års bokslut. Köpeskillingen motsvarar det bokförda värdet varför Cardokoncernens resultat efter finansnetto för 1999 ej påverkas av försäljningen. Malmö den 3 januari 2000 Cardo AB (publ) För ytterligare information kontakta: Sven-Erik Persson, vVD, tel 040-35 04 50, 35 04 00 Christer Roskvist, Informationschef, tel 040-35 04 29, 35 04 00 Cardo är en internationell verkstadskoncern som omsätter mer än 9 miljarder kronor. Cardo har en stark position på marknaderna för portar, pumpar och tågbromssystem. Cardo har dotterbolag i ett 30-tal länder med tyngdpunkten i västra Europa och antalet anställda är ca 7.400. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/03/20000103BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/03/20000103BIT00100/bit0002.pdf