Sydkoreansk skönhetsvård med ny peptidteknik lanserat i Sverige

Orosrynkor och begynnande flint är numera ett minne blott när det sydkoreanska cosmeceutical-företaget Caregen intar den svenska marknaden. Företaget har haft global framgång tack vare en nära relation med läkemedelsbranschen och vetenskaplig forskning. Genom utveckling av biologiska peptider, stamceller och tillväxtfaktorer har företaget tagit fram säkra och effektiva behandlingar inom hud- och hårvård.

Caregen Nordic heter den skandinaviska distributören av det sydkoreanska cosmeceutical-företaget Caregen. Med vetenskaplig forskning inom dermatologi har företaget tagit fram en innovativ peptidteknik som på ett säkert och effektivt sätt bidrar till att förfina, ge näring och återuppbygga hud och hår. Caregen är ett internationellt etablerat varumärke med en verksamhet i över 130 länder runt om i världen. De är i dag ett multimiljardföretag som har blivit en stor aktör inom skönhetsbranschen. Nu har företaget även etablerat sig i Norden.

Caregen Nordic drivs av läkaren dr. Ali Hajimirsadeghi som är grundare av Hagakliniken i Göteborg. Han har sin specialkompetens inom kardiologi och invärtesmedicin samt har även 20-års erfarenhet av att jobba med estetiska injektionsbehandlingar.
– Med peptidteknik får man ett mer naturligt och hållbart resultat av behandlingarna, vilket konsumenterna är ute efter. Produkterna har länge varit framgångsrika i Asien, Europa och Nordamerika, speciellt i länder som Ryssland, Spanien och Kanada. Vi ser framemot att få introducera dem i Skandinavien, säger dr. Ali Hajimirsadeghi.

Det som gör Caregen unikt är främst dess patenterade peptider som revolutionerat innehållet i skönhetsbehandlingar som bland annat fillers, hårfiller och serum för bryn och fransar. Caregen har i dag patent på över 140 olika biomimetiska peptider, som är väsentliga i reducering och förebyggandet av rynkor, fina linjer samt cellers överlevnad och förnyelse.

Ett urval av Caregens framgångsrika produkter med peptidteknik:
DR.CYJ Hair filler – världens första hårfiller som motverkar och stoppar olika typer av håravfall
Pelo Baum – schampo, balsam, frans- och brynserum som främjar hårväxten och motverkar håravfall
Revofil – filler som återställer huden, reducerar rynkor och fina linjer för ett naturligt och långvarigt resultat

Fakta om biomimetiska peptider

• Peptider är korta kedjor av aminosyror som förekommer naturligt i kroppen.
  • Biomimetiska peptider framställs på kemisk väg för att vara identiska med kroppens egna peptider.
  • Varje peptid innehar olika egenskaper som verkar på sitt speciella sätt.
  • Peptider inom hudvård kommunicerar till kroppens celler att till exempel förhindra kroppens nedbrytning av hyaluronsyra och själva producera mer kollagen, elastin och hyaluronsyra.
  • Forskare inom läkemedelsutveckling studerar peptider för att försöka hitta mediciner som botar exempelvis diabetes, reumatism, Alzheimers och antibiotikaresistens.
  • Caregen har i dag patent på över 140 olika peptider.

Vad är cosmeceuticals?
Cosmeceuticals är ett engelskt uttryck som är en kombination av ”cosmetics” och ”pharmaceuticals”. Begreppet definieras som medicinsk kosmetika eller medicinsk hudvård och används av produkter inom skönhetsbranschen som innehåller bioaktiva ämnen.

För mer information
Lars Sjögrell, press- och kommunikationsansvarig, tfn: +46 702 69 53 00, lars.sjogrell@perspective.se
Dr. Ali Hajimirsadeghi, Caregen Nordic, ali@hagakliniken.se. Föredrar att bli kontaktad via mail eftersom han ofta är upptagen med patienter.
Hemsida: https://caregennordic.se/

Caregen Nordic är ett distributionsbaserat företag åt Caregen. Caregen grundades år 2001 i Sydkorea av Dr. Chung Yongji och har idag patenterat över 140 olika biomimetiska peptider. Bolaget är ett världsledande cosmeceutical-företag som bedriver forskning och utveckling av biologiska peptider, stamceller och tillväxtfaktorer. De har sin expertis inom dermatologi och utvecklar läkemedel för såväl skönhetsbranschen som för hudsjukdomar. Caregens produkter finns tillgängliga i fler än 130 länder runt om i världen. Caregen har strikt kvalitetskontroll och har bland annat tilldelats CE-märkning och certifiering ISO 9001:2000 och 14001.

Taggar:

Citat