Konsument / Motor / Bil : CARFAX på Blocket

Report this content

CARFAX utökar sin tjänst på Blocket. Nu finns gratis CARFAX rapporter tillgängliga på bilar som säljs av CARFAX Trusted Dealers. Allt för att skapa tryggare bilaffärer.

Stockholm - CARFAX, världsledande inom fordonshistorik lanserade nyligen sin nya tjänst för kunder på Blocket, som varje vecka har 4 miljoner unika besökare.

Bilhandlare som deltar i CARFAX Trusted Dealer programmet kan nu erbjuda sina kunder tillgång till bilarnas faktiska historik genom kostnadsfria CARFAX-rapporter på Blocket. Detta ger konsumenterna en högre grad av öppenhet och trygghet. När de får mer kunskap om bilen de är intresserade av att köpa underlättar det också att fatta rätt beslut. En amerikansk studie visar att kunder har fem gånger högre benägenhet att klicka på en annons för en begagnad bil om det ingår en kostnadsfri CARFAX-rapport.

Håkan Lindberg, talesman för CARFAX Sverige säger: "Att köpa en begagnad bil med en CARFAX-rapport ger kunden en inblick i vad som hänt med bilen under de senaste åren. Den visar om det är korrekt körsträcka, det verkliga antalet ägare, fordonsskatt och ytterligare information."

CARFAX är en neutral och oberoende organisation med över 30 års erfarenhet av att hjälpa konsumenter till bättre underbyggda beslut när de köper begagnade bilar. Med information från 18 länder, finns CARFAX rapporter tillgängliga för alla bilar i Sverige och alla amerikanska importer på www.carfax.se.

Bilhandlare som deltar i CARFAX Trusted Dealer programmet visar med hjälp av CARFAX öppenhet och transparens. Genom att ge kostnadsfria CARFAX-rapporter på alla bilar i sitt lager, hjälper de köpare att minska osäkerheten kring sitt bilköp, risken för dolda fel och otrevliga överraskningar minskar dessutom avsevärt.

För mer information, vänligen kontakta:
Håkan Lindberg, Sverigechef CARFAX,  0733-299998, h.lindberg@carfax.se

Om CARFAX Sverige AB:
CARFAX är den mest pålitlig leverantör av fordonshistorik i världen. I över 30 år har CARFAX , med sina CARFAX-rapporter , hjälpt miljontals konsumenter att göra ett bättre köpbeslut och undvika kostsamma dolda problem när de köpt en begagnad bil. CARFAX är den neutrala partner för konsumenterna, CARFAX Trusted Dealers och partners från den privata och offentliga sektorn – som har visionen att förändra begagnatmarknaden till det bättre . Ingen begagnad bil i Sverige ska köpas utan att kontrollera historiken först med en Carfax-rapport.
CARFAX samlar historisk information om bilar i Sverige och över 20 andra länder i Europa, Nordamerika och Kanada från tusentals partners, däribland olika nationella myndigheter, verkstäder , bilhandlare , försäkringsbolag och många andra.
www.carfax.se

Taggar: