Carlsberg lanserar trelitersflaska

Den 2 juni lanserar Carlsberg klassikern Carlsberg Export i en exklusiv trelitersflaska. Den dubbla magnumflaskan är speciellt framtagen för att hylla bryggeriets stolta och snart 170-åriga historia. Nyheten släpps i en begränsad upplaga i Systembolagets beställningssortiment.

Carlsberg grundades redan år 1847 men bryggeriets klassiker Carlsberg Export fick inte sitt välkända namn förrän i slutet av 1800-talet - när den började exporteras till resten av Europa. Det traditionella ljusa lagerölet har en frisk smak som passar till de flesta tillfällen. Den dubbla magnumflaskan, en så kallad Jeroboam, lanseras med champagnekork lagom till försommarens festligheter.

– Carlsberg Exports trelitersflaska hyllar klassiskt lageröl och visar att denna vardagsfavorit passar utmärkt även vid festliga tillfällen. Den exklusiva flaskan passar till exempel väldigt bra som gå-bort-present till en ölintresserad värd eller värdinna, säger Henric Byström, kommunikationschef på Carlsberg Sverige.

Carlsberg Exports trelitersflaska kommer att finnas i Systembolagets beställningssortiment från och med den 2 juni 2014 i en begränsad upplaga om endast 160 flaskor. Alkoholhalt: 5,0 %, pris: 249 kronor.

För mer information, kontakta gärna:
E-post: henric.bystrom@carlsberg.se