Eriksberg ny partner till Fotografiska

Carlsberg Sverige och Fotografiska har slutit ett nytt samarbetsavtal där Eriksberg blir huvudpartner. När Eriksberg kommunicerar är det med ”En god historia”, och under den parollen ska nu samarbetet med Fotografiska ta form. Samarbetet är dels ett treårigt leverantörsavtal och dels ett varumärkespartnerskap med associationsrätt.

- För oss är Carlsberg Sverige med Eriksberg en perfekt samarbetspartner. Den kompetens och passion som de besitter, precis som deras insikter i att en god historia vinner i längden, passar verkligen oss på Fotografiska. Deras stora hållbarhetssatsning, Together Towards Zero. är minst sagt imponerande, och vi med vår vision att ständigt bidra till en mer medveten värld strävar alltid efter att dela den filosofin med våra partners, säger Karl Skoog, Marknadschef Fotografiska.

Genom att lyfta både de svenska smakerna och människors goda historier skapar Eriksberg en upplevelse med särskilt god eftersmak. Ett välbalanserat öl som är lätt att njuta av, liksom en större idé om att bjuda på något utöver ölet. Ambitionen med samarbetet är att genom kreativa perspektiv och mänskliga historier inspirera till en mer medveten och hållbar värld.

- Vi är mycket glada över detta långsiktiga samarbete som bygger på en gemensam filosofi om att manifestera det genuina hantverket och skapa en upplevelse tillgänglig för alla. Vi har redan hunnit installera vårt innovativa fatölssystem, Draught Master, och därmed är grunden för fortsatt goda historier lagd, säger Johan Kikas, varumärkesansvarig för Eriksberg.

Förutom Eriksberg kommer även Nya Carnegiebryggeriet och Brooklyn, som är en del av Carlsberg Sveriges familj och portfölj, att bidra med kunskap och passion för öl samt spännande dryckesupplevelser.

Together Towards ZERO
2017 lanserade Carlsberg ett nytt globalt hållbarhetsprogram, Together Towards ZERO. Det grundar sig i konsumenters ökade efterfrågan på hållbara produkter, i en tid av globala utmaningar som klimatförändringar, vattenbrist och folkhälsoproblem. Together Towards ZERO består av fyra områden: NOLL koldioxidavtryck, NOLL Vattenspill, NOLL Oansvarig konsumtion och NOLL Olyckskultur. Alla med individuella och mätbara mål för 2022 och 2030.

E-post: henric.bystrom@carlsberg.se

Carlsberg Sverige är Sveriges ledande bryggeri, dess framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hög kompetens som sträcker sig 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg, Falcon, Eriksberg, Brooklyn, Staropramen, Somersby, Ramlösa och Pepsi är några av de varumärken som ingår i sortimentet. Carlsberg Sverige ingår i den internationella koncernen Carlsberg Group, med verksamhet i över 40 länder.