Septembers stjärnglans över projektet Pepsi Refresh

Petra ”September” Marklund blir ambassadör för Pepsi Refresh, ett projekt som under 2011 kommer uppmuntra ungas idékraft och entreprenörskap. Den unga popstjärnan blir Pepsi Refreshs ansikte utåt och är utvald för att inspirera alla ungdomar att våga följa sina drömmar.

Jag får vara med och sprida ett positivt budskap till ungdomar om att de kan skapa förändring om de vill – och att man kan ha roligt under tiden också. Min förhoppning är att kunna bidra med den erfarenhet jag samlat på mig under åren, säger Petra ”September” Marklund, popartist och aktuell med albumet Love CPR.

Senaste tiden har det regnat guld- och platinumskivor över artisten, men det är inte huvudorsaken till Pepsis val av ambassadör.

Vi sökte en ambassadör med ett stort engagemang och förmåga att inspirera ungdomar. September är en otroligt begåvad artist och positiv person, men det ligger också oerhört mycket slit bakom hennes framgångar. En riktig bra förebild, säger Henric Byström, PR-chef Carlsberg Sverige.

Pepsi Refresh-ambassadören överraskade på idéaudition

Igår onsdag överraskade Petra ungdomarna på den idéaudition som hölls på Fryshuset, och många begåvade ungdomar hann träffa Pepsi Refresh-ambassadören. I sin roll som ambassadör kommer Petra Marklund bland annat att bjuda ungdomarna i projektet på tips hon samlat på sig under sin karriär. Hon kommer också att utmana unga att bidra med idéer i en egen September-tävling inom projektet.

För mer information om September, kontakta:
Ebba Lindqvist, presskontakt, tel: 070-480 33 00, e-mail: brev@ebbalindqvist.se
Johan Lindqvist, agent Blixten & Co, tel: 076-840 40 64, e-mail: johan@blixten.se

För mer information om Pepsi Refresh Project, kontakta:
Henric Byström, PR-Chef Carlsberg Sverige, tel: 070-483 05 48, e-mail: henric.bystrom@carlsberg.se

Om Pepsi Refresh
Pepsi Refresh är ett initiativ som med utgångspunkt i en digital och social plattform vill engagera och lyfta fram unga med idéer om förändring. Tävlingens kärna är fyra huvudutmaningar som löper delvis omlott under ett drygt halvår. Parallellt med dessa finns snabba, mer aktuella utmaningar att lösa med pengar och andra priser i potten, och den som vill kan även komma med egna förslag kring företeelser eller saker som borde förnyas. Läs mer på: www.pepsi.se.

Om September
Petra Marklund slog igenom 2003 under artistnamnet September, 18 år gammal. Idag kan September se tillbaka på sju framgångsrika år då hon bland annat sålt guld i USA, toppat listor runtom i världen. Petra vann svenska folkets hjärta efter medverkan i TV4-produktionen ”Så mycket bättre” under 2010. Septembers version av Petters ”Microfonkåt” har sålt platinum flera gånger om sedan dess. Är för tillfället aktuell med albumet ”Love CPR” och på turné runtom i Sverige. Läs mer på: www.septembermusic.se

Carlsberg Sverige är Sveriges ledande bryggeri och erbjuder ett brett urval av drycker. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer öl, mineralvatten och läsk samt distribuerar ett brett vin- och spritsortiment. Carlsbergs framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hög kompetens som sträcker sig 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa och Pepsi är några av de varumärken som ingår i sortimentet. Carlsberg Sverige ingår i den internationella koncernen Carlsberg Group, med verksamhet i över 40 länder. Mer information om företagen finns på www.carlsbergsverige.se