Slutsåld trelitersflaska gör tillfällig comeback

Den 2 juni 2014 lanserades klassiska Carlsberg Export på en exklusiv trelitersflaska – specifikt framtagen för att hylla bryggeriets stolta och snart 170-åriga historia. Flaskan gjorde succé och på endast två veckor sålde Systembolaget slut på den begränsade upplagan.

Den dubbla magnumflaskan, en så kallad Jeroboam, lanserades med champagnekork lagom till försommarens festligheter. Flaskan är en hyllning till klassiskt lageröl och bevis på att denna vardagsfavorit passar utmärkt även vid festliga tillfällen.

– Efterfrågan på Carlsberg Exports trelitersflaska har varit stor och därför har vi gjort allt vi kunnat för att nu släppa ytterligare 360 limiterade flaskor lagom till högsommaren, säger Henric Byström, kommunikationschef på Carlsberg Sverige.

Carlsberg grundades redan år 1847 men bryggeriets klassiker Carlsberg Export fick inte sitt välkända namn förrän i slutet av 1800-talet då den började exporteras till resten av Europa. Det traditionella ljusa lagerölet har en frisk smak som passar till de flesta tillfällen.

Den 7 juli släppte Carlsberg Sverige ytterligare 360 exemplar, vilket betyder att trelitersflaskan nu återigen finns tillgänglig under begränsad tid i Systembolagets beställningssortiment.

Carlsberg Export tre liter
Alkoholhalt: 5,0 %
Pris: 249 kronor

Högupplösta bilder:
www.mynewsdesk.com/se/pressroom/carlsberg_sverige_ab__

För mer information, kontakta gärna:
E-post: henric.bystrom@carlsberg.se