CWT Meetings & Events lanserar unikt onlineverktyg för bokning av möteslokaler

Idag lanserar CWT Meetings & Events, i samarbete med MeetingPackage.com, ett onlineverktyg för att söka, boka och hantera möteslokaler. Produkten lanseras under namnet CWT Easy Meetings.

”MeetingPackage.com är en användarvänlig bokningsplattform, utformad för att göra livet enklare för mötesbokare och mötesarrangörer. Det är som en traditionell hotellbokningssajt men för mötes lokaler”, berättar Pernilla Andrén, chef för CWT Meetings & Events i Norden.

CWT Meetings & Events vet ett det finns ett behov på marknaden för att kunna göra snabba och enkla bokningar för små och medelstora möten. Idag löser kunden detta genom att manuellt ringa och maila runt till olika leverantörer men med MeetingPackage.com kan de på ett enkelt sätt scanna av potentiella möteslokaler och jämföra priser.

”Det känns oerhört positivt att gå in i detta samarbete med MeetingPackage.com vilket möjliggör att vi som enda rese- och mötesarrangör kan erbjuda våra kunder den här tjänsten. Det kommer att ge tidsbesparing och bättre kontroll för kunden”, fortsätter Pernilla Andrén.

Oavsett om företagen redan har ett Strategic Meetings Management Program (SMMP) implementerat eller inte så bidrar denna lösning till att driva besparing, minska risker och göra hela kundens mötesprocess mer effektiv.

”Genom att använda detta verktyg i kombination med våra övriga tjänster så blir det enklare att få en bättre övergripande bild av de totala mötesinvesteringarna. När vi har den bilden kan vi som mötes- och event leverantör hjälpa kunden att analysera, effektivisera, samordna och driva hela mötesinvesteringen”, avslutar Pernilla.

Jonas Ahola, Managing Dirctor hos MeetingPackage.com, förklarar att detta nya samarbete kommer att ha positiva effekter för båda inblandade parter och att de kommer att kicka igång samtidigt i Finland, Danmark, och Sverige.

”Vi vill erbjuda företag en samlingsplattform där de kan hantera allt som har med deras mötesbokningar att göra och det är viktigt för oss att prisbilden är så transparent som möjligt. Och genom att ingå detta samarbete med CWT Meetings & Events så ser vi också till att vi gör erbjudandet tillgängligt på bred front, till så många företag som möjligt, på ett smidigt och effektivt sätt”, säger Jonas Ahola.

Se infovideo om CWT Easy Meetings här.

Om MeetingPackage.com
MeetingPackage.com erbjuder företag ett online bokningsverktyg för bokningar av möteslokaler, bokningar av mötespaket, hantering av mötesbokningar som helhet - samtidigt som det visar och jämför priser i realtid.

MeetingPackage.com erbjuder mer än 200 000 mötesrum i världen och tjänsten är tillgänglig på 8 olika språk. MeetingPackage.com’s CEO heter Joonas Ahola och företaget har kontor i Espoo, Finland och London, Storbritannien.

För dig skulle vår globala styrka och lokala expertis kunna innebära att du optimerar din totala mötesinvestering. Vi tar hand om allt från produktlanseringar och mötesproduktion till ett helhetsgrepp av hela er mötesstrategi. Vi tar hand om ditt varumärke och vi levererar resultat på din investering – ett resultat som syns på sista raden. For mer information besök:

Pernilla Andrén, chef för CWT Meetings & Events i Norden
Pernilla Andrén, chef för CWT Meetings & Events i Norden