CWT’s dotterbolag, WorldMate, vinner pris för bästa mobila användarupplevelse inom resesektorn

STOCKHOLM, 15 april, 2014  - WorldMate, som är CWT’s mobila dotterbolag, vann nyligen pris för “Bästa mobila användarupplevelse” inom kategorin resor på EyeforTravel Mobile Innovation in Travel Awards i San Francisco.

”Det känns bra att kunna säga att vi för tredje året i rad vinner pris i en kategori som syftar till att uppmärksamma de företag som är duktiga på att ta till sig ny teknik och därigenom  optimera upplevelsen för användaren”, säger Johan Wilson, chef för CWT i Norden.

Förra året tog CWT/WorldMate hem dubbelseger i form av första pris för “Bästa mobila app” och “Bästa mobila strategi”. CWT kommer fortsättningsvis att investera i sitt digitala erbjudande generellt sett och i mobila lösningar i synnerhet eftersom målsättningen är att den egna reseappen CWT To Go ska bli det självklara valet för affärsresenären och även för den som ansvarar för resandet på företaget.

”Själva WorldMate appen, som finns tillgänglig för alla, används idag av 10 miljoner resenärer runt om i världen. CWT To Go, som är en app med samma funktion men enbart tillgänglig för våra kunder, används av närmare 200 000 resenärer och reseansvariga - och siffran stiger kontinuerligt, berättar Johan Wilson.

Mobila lösningar en integrerad del i CWT’s erbjudande till sina kunder och till resenären. CWT To Go (powered by WorldMate) adderade nyligen Windows telefoner till sin plattform och får 4,5/5 stjärnor på App Stores betygsskala. Senare i år planeras det för hotellboknings-funktionalitet och även andra nylanseringar på plattformen.

Det känns bra att kunna säga att vi för tredje året i rad vinner pris i en kategori som syftar till att uppmärksamma de företag som är duktiga på att ta till sig ny teknik och därigenom optimera upplevelsen för användaren.
Själva WorldMate appen, som finns tillgänglig för alla, används idag av 10 miljoner resenärer runt om i världen. CWT To Go, som är en app med samma funktion men enbart tillgänglig för våra kunder, används av närmare 200 000 resenärer och reseansvariga - och siffran stiger kontinuerligt.