Carnegie dominerar finansiell analys!

- Bästa analyshus och bästa individuella analytiker 2014

Carnegie har under många år toppat rankingarna när institutionella investerare utvärderar de svenska mäklarhusen.  Enligt Financial Hearings årliga undersökning är 2014 inget undantag. Carnegie tilldelas flest förstaplatser inom olika analyssektorer och anses ha Sveriges bästa individuella analytiker för femte året i rad. I en samlad bedömning korar dessutom investerarna Carnegie som Sveriges bästa analyshus.

I hela 10 av 20 kategorier toppar Carnegies analytiker rankinglistorna, enligt Financial Hearings årliga undersökning av mäklarhusen i Sverige 2014. Undersökningen baseras på svar från största institutionella investerarna i Sverige. Carnegies olika analysteam tilldelas förstaplatsen inom följande sektorer: fastigheter, investmentbolag, detaljhandel & konsumtionsvaror, medicinteknik, mikrobolag, skog, småbolag, strategi, makro samt service & transport.

I tillägg utses Carnegies Peter Lagerlöf återigen till bästa individuella analytiker i Sverige - för femte året i rad och den åttonde gången totalt. Ytterligare fyra arbetskollegor återfinns bland landets sex högst rankade: Christian Hellman på andra plats, Kristofer Liljeberg Svensson på fjärdeplats, följt av Johan Sjöberg och Lena Österberg.

– Vi har en stark analystradition på Carnegie och vår affär vilar till stor del på vår kunskap om företag, sektorer, branscher och marknader. Det känns fantastiskt roligt att vi lyckas förvalta denna tradition genom att fortsätta bygga starka analysteam med glädje till sina jobb, säger Peter Lagerlöf, analyschef på Carnegie Securities.

För mer information, vänligen kontakta:

Rickard Buch, kommunikationschef, telefon: 073-417 91 01, e-post: rickard.buch@carnegie.se

EN FINANSIELL KUNSKAPSBANK.
Carnegie skapar mervärde för institutioner, företag och privatkunder inom områdena värdepappershandel, investment banking, private banking och kapitalförvaltning.
Antalet medarbetare uppgår till cirka 700, fördelat på kontor i sju länder.