Carnegie fortsatt i topp inom Private Banking!

- Enligt global branschundersökning

Carnegies stärker sin ledande position på svenska Private Banking-marknaden. Detta bekräftades i Euromoneys årliga undersökning där branschföreträdare rankade Carnegie högst, såväl totalt som inom enskilda kundkategorier och allokeringstjänster.

Carnegie upprepar fjolårets topplacering bland svenska Private Banking-aktörer enligt Euromoneys årliga branschundersökning. Den Londonbaserade tidskriften genomför årligen en global undersökning bland närmare sex hundra Private Banking-aktörer från ett 90-tal länder. Genom kvalitativa och kvantitava mått bedömer branschaktörerna själva konkurrenternas erbjudande och ställning på marknaden.

Bland aktörer på den svenska marknaden så rankas Carnegie åter högst i den totala sammanställningen samt avseende förvaltningstjänster riktade till privatpersoner med en förmögenhet på 5-30 miljoner dollar. Därutöver toppar Carnegie även kategorien för vassaste allokeringstjänster.

– I takt med att vi får ut alltmer av vår samlade kompetens så stärker vi vår position ytterligare. Det är glädjande att detta ger avtryck i både ökad kundupplevelse och bland övriga branschkollegor, säger Jonas Predikaka, global chef för Carnegie Private Banking.

Jonas Predikaka, Global chef för förmögenhetsförvaltning
E-post: jonas.predikaka@carnegie.se

E-post: rickard.buch@carnegie.se
Telefon: 0734-17 91 01

Carnegie skapar mervärde för institutioner, företag och privatkunder inom områdena värdepappershandel, investment banking, private banking och kapitalförvaltning. Antalet medarbetare uppgår till cirka 600, fördelat på kontor i sju länder.