Carnegie fortsätter att vinna kundernas förtroende!

- Åter i toppen av nordiska företagsaffärer!

Carnegie fortsätter att stärka kundernas förtroende på den nordiska marknaden. Investmentbanken toppar återigen rankingen bland rådgivare av företagstransaktioner. Det framgår av Kantar Sifo Prosperas kundundersökning som offentliggjordes under torsdagen.

För tredje året i följd värderas Carnegie högst av rådgivare på den nordiska marknaden för företagstransaktioner, såväl totalt som inom aktiemarknadstransaktioner (”ECM”). Samtidigt behåller Carnegie en ledande ställning inom samgåenden och förvärv (”M&A”) enligt Kantar Sifo Prosperas senaste kundundersökning.

– Det har varit förhållandevis goda marknadsförutsättningar för företagsaffärer under året och Carnegie har positionerat sig väl inom både M&A och ECM. Vi har fortsatt att investera i vår rådgivningskapacitet på samtliga nordiska marknader och det är glädjande att detta ger avtryck i kundernas förtroende, säger Ulf Vucetic, chef för Investment Banking.

I tillägg till den nordiska topplaceringen så försvarar Carnegie även förstaplatsen på den svenska marknaden.

– Carnegie genomför väldigt många transaktioner årligen på den svenska företagsmarknaden och detta bygger en unik kunskapsbank och närvaro som jag tror att kunderna känner av och får förtroende för, säger Lars-Erik Sjöberg, chef för Investment Banking Sverige.

Kantar Sifo Prosperas kundundersökning omfattar bedömningskriterier som marknadsposition, kapacitet, förståelse för företag och marknader samt genomförande och kompetens. Undersökningen genomförs bland nordiska företag som anlitat rådgivningstjänster för kapitalmarknadstransaktioner, samgåenden, förvärv eller avyttringar.

Ulf Vucetic, Global chef för Investment Banking

Lars-Erik Sjöberg, Chef för Investment Banking Sverige

Telefon: +46 734 17 91 01

Carnegie skapar mervärde för institutioner, företag och privatkunder inom områdena värdepappershandel, Investment Banking, och Private Banking. Antalet medarbetare uppgår till cirka 600, fördelat på kontor i sju länder.