Carnegie öppnar för ny tillväxtregion!

- Etablerar kontor i Linköping

Framgångsrika entreprenörer och kapitalstarka privatpersoner i Linköping, Jönköping och Norrköping får en tydligare mötesplats. Nu etablerar sig investment- och privatbanken Carnegie i storstadsregionen.

– Linköping, Norrköping och Jönköping utgör tillsammans en väldigt spännande och dynamisk region där Carnegie har haft kunder sedan länge. Det är också ett område med stark tillväxt och vi bedömer att det finns ett brett underlag för att kunna nå betydligt fler företagare och förmögna privatpersoner, genom en starkare närvaro och relevanta erbjudanden. Det passar väl in i den tillväxtstrategi Carnegie har inom Private Banking, säger vd och koncernchef Björn Jansson.

Sedan ett sekel har Carnegie en ledande position på nordisk kapitalmarknad, som en rådgivande aktör mellan investerare och investeringsmöjligheter. Det är en mötesplats som stimulerar samhällsekonomin och ger upphov till mängder av affärsmöjligheter för både investerare och företagare. Med utgångspunkt i Linköping avser Carnegie att utöka närvaron till Sveriges fjärde största storstadsregion.

– Vi har valt att utgå från Linköping, men hela regionen med omnejd utgör ett starkt fäste för entreprenörer och aktiva investerare. För dessa kundgrupper kan en investment- och privatbank som Carnegie erbjuda starka mervärden, säger Jonas Predikaka, chef för Carnegie Private Banking.

Carnegies rådgivning baseras på kunskap om nordiska företag samt de marknads- och omvärldsförutsättningar som omger dessa bolag. Genom topprankad aktieanalys, mäkleri, företagsrådgivning och förmögenhetsförvaltning sammanförs entreprenörer, företag och investerare för att skapa tillväxt och god avkastning.

Carnegie har verksamhet i sju länder, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping på den svenska marknaden. Carnegie Private Banking har utsetts till Sveriges bästa Private Bankingaktör under de senaste tre åren enligt Kantar Sifos årliga kund- och marknadsundersökningar, samt av den internationella tidskriften Euromoney.

Mats Ahle, Chef för Private Banking I Linköping
E-post: mats.ahle@carnegie.se

E-post: rickard.buch@carnegie.se
Telefon: 0734 -17 91 01

Carnegie skapar mervärde för institutioner, företag och privatkunder inom områdena värdepappershandel, Investment Banking, och Private Banking. Antalet medarbetare uppgår till cirka 600, fördelat på kontor i sju länder.