Nyhet på vinhyllan för alla smaker

Report this content

Under oktober lanserades två spännande nyheter i Systembolagets beställningssortiment; den mjuka och bäriga Casa Rocca Cabernet Sauvignon och den friska och fruktiga Casa Rocca Sauvignon Blanc. Casa Rocca är ett lättmatchat vin som passar alla smaker och tillfällen, såväl fredagsmys som vardagslyx.

Vinerna kommer direkt från soliga Chile, där det förmånliga klimatet med många soldagar, jämn nederbörd och stora temperaturskillnader mellan natt och dag ger goda förutsättningar för fruktiga och härliga viner till ett bra pris.

-       Det känns otroligt roligt att kunna erbjuda ett så bra vin till ett så lågt pris till de svenska vinälskarna. Vinerna har visat sig vara väldigt populära hos konsumenterna och redan efter bara några veckor finns de listade i ett 15-tal butiker, säger Hanna Löfgren produktchef på Concha y Toro Sweden, som är Casa Roccas svenska importör.

Fakta om vinerna:

Casa Rocca Cabernet Sauvignon

Artikelnummer: 73726

Pris: 138 kr

Alkohol: 12,5 %

Beskrivning: Ett mjukt, okomplicerat och balanserat rödvin med doft och smak av mörka bär och körsbär. Ett utmärkt allroundvin som passar bra till lättare pastarätter eller som det perfekta buffévinet.

Ursprung: Chile

Casa Rocca Sauvignon Blanc

Artikelnummer: 73955

Pris: 138 kr

Alkohol: 11,5%

Beskrivning: Ett friskt, fruktigt och välbalanserat vin med doft och smak av tropisk frukt, krusbär och citrus. Det ultimata prat- och mingelvinet som passar lika bra att avnjutas som det är, eller till lättare fisk- och kycklingrätter.

Ursprung: Chile

För mer information vänligen kontakta:
Hanna Löfgren, Produktchef, Concha y Toro Sweden
E-post: hanna.lofgren@conchaytoro.eu