Ragn-Sells och Cassandra Oil avslutar samarbetet

Idag, den 20 september 2016, har Ragn-Sells och Cassandra Oil kommit överens om att avbryta sitt samarbete.

Ragn-Sells och Cassandra har inte kunnat komma överens om villkoren för en kommersiell expansion och rätten till Cassandras teknologi.

Ragn-Sells är fortsatt förväntansfulla på Cassandras patentskyddade reaktorteknologi. Resultaten från testkörningarna är goda och stora framsteg har redan gjorts genom god samverkan bolagen emellan.

-      Från Ragn-Sells sida ser vi fram emot att återuppta samarbetet vid ett senare tillfälle som en av flera leverantörer till dem, säger Jonas Roupé Marknadschef Ragn-Sells.

Cassandra har uppskattat samarbetet med Ragn-Sells och den gedigna kunskap avseende avfallshantering som Ragn-Sells bidragit med.

-      Även vi ser fram emot möjligheten att etablera ett nytt samarbete med Ragn-Sells längre fram, men för närvarade kommer Cassandra fokusera på andra samarbeten som ger resultat i närtid, säger           Anders Olsson, VD Cassandra Oil.

Denna information är sådan information som Cassandra Oil AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 september 2016 kl. 13.30 CET.

Cassandra Oil är ett svenskt miljöföretag som med hjälp av ny teknik producerar olja ur kolvätehaltigt material, till exempel uttjänta bildäck, plastavfall, ”oljesludge”, spillolja och på sikt även oljesand, oljeskiffer och elektronikskrot. Cassandra Oils aktie är listad på Nasdaq First North Stockholm med kortnamn CASO. Remium Nordic AB är bolagets certified adviser. Antalet aktieägare uppgår till ca 8 000.