Castcom anställer nyckelkompetens från Ericsson och fortsätter växa snabbt

Stark tillväxt kräver rekrytering: Castcom anställer nyckelkompetens från Ericsson och fortsätter växa snabbt Castcom, inofficiellt noterade genom Öhmans Fondkommission, följer sina tillväxtmål och växer snabbt. Sedan februari har företaget anställt 12 personer, en personalökning med nästan 90 procent på en månad. Målet är att vara ca 100 personer vid årets slut. Vid senaste rekryteringen anställdes bl a nyckelkompetens från Ericssons IP-telefonisatsning "GSM on the Net" till befattningar som produktchefer på Castcom .Vidare har marknads- sidan utökats och utvecklingsavdelningen förstärkts med flera kvalificerade programmerare samt teknisk supportpersonal. Castcom fortsätter rekrytera aggressivt. Konsumentsajten SparaPengar.se och Castcom tecknade för två veckor sedan ett samarbetsavtal vilket innebär helt nya möjligheter för konsumenter till förbättrad service och snabb direktkontakt med personlig kundtjänst. SparaPengar.se integrerar därför i sin kommande version SparaPengar 2.0 Castcoms programvaror, vilket gör det möjligt för konsumenterna att ringa, maila eller chatta med ett Contact Center sju dagar i veckan. I detta projekt samarbetar Castcom med webbyrån Flow Interactive. Castcom grundades 1998. De utvecklar och marknadsför användarvänliga, affärskritiska programvaru-produkter för bredbandsbaserad Internet samt IP-telefoni. Lösningarna möjliggör bland annat för sajter och portaler att öka interaktiviteten med besökare på Internet. En viktig målgrupp är e- handelsföretag som genom Castcoms produkter kan förbättra kundservice och öka försäljningen över nätet. Nyligen meddelade Core Ventures (fd Svensk Koppar) med Franco Fedeli i spetsen att man investerar 15 mkr i Castcom. Castcom har just genomfört en nyemission och inofficiell notering via Öhman Fondkommission. Vid frågor, kontakta: VD och grundare, Thomas Olsson, thomas.olsson@castcom.com, 070-575 81 92, 08-520 106 90 Marknadschef, Patrik Hegbart, patrik.hegbart@castcom.com, 070-580 20 90, 08-520 106 90 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/27/20000327BIT00640/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/27/20000327BIT00640/bit0002.pdf