Castellum avser att bilda fyra regioner

– VD för Region Norr lämnar koncernen

Castellum AB (publ) har inlett en process för att reducera antalet regioner – från fem till fyra. Avsikten är att förvaltningen i Sundsvall respektive Gävle, som nu utgör Region Norr, ska slås samman med Region Stockholm under ledning av Anders Nilsson, VD Region Stockholm.

Jörgen Lundgren, VD Region Norr, lämnar i sommar på egen begäran sin tjänst för att tillträda som VD i ett investmentbolag. Han var VD i Norrporten fram till Castellums förvärv av bolaget förra året.

”Jag vill tacka Jörgen för hans genuina engagemang samt de insatser han gör för integrationsarbetet efter vårt köp av Norrporten – och önskar honom allt gott i framtiden”, säger Henrik Saxborn, VD i Castellum.

Henrik Saxborn, verkställande direktör Castellum, 031-60 74 50
Ulrika Danielsson, ekonomi- och finansdirektör Castellum, 0706-47 12 61

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige. Fastigheternas värde uppgår till 71 miljarder kronor och utgörs av lokaler för kontor/butik och lager/logistik med en uthyrningsbar yta om 4,3 miljoner kvm.
   Fastigheterna ägs och förvaltas under ett gemensamt varumärke i fem geografiska regioner med en stark och tydlig lokal närvaro. De fem geografiska regionerna är: Mitt, Norr, Stockholm, Väst och Öresund.
   Castellum har under 2016 tilldelats två utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, dels Global Sector Leader av GRESB vilket innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och industrilokaler, dels förstapris för hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association). Castellum har dessutom valts in i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), som inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet.

Castellum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Castellum AB (publ), Box 2269, SE-403 14 Göteborg | Org nr/Corp Id no SE 556475-5550   | Tel +46 31 60 74 00 Fax +46 31 13 17 55