Castellums delårsrapport januari-mars 2017 presenteras 25 april – inbjudan till telefonkonferens

Den 25 april 2017 omkring 07.30 (CET) offentliggörs Castellums kvartalsrapport för det första kvartalet 2017. Investerare, analytiker och journalister inbjuds att delta vid en telefonkonferens 09:45 (CET) samma dag.

I telefonkonferensen deltar Henrik Saxborn, verkställande direktör i Castellum samt ekonomi- och finansdirektör Ulrika Danielsson.

Presentationen kommer att hållas på engelska.

Dag:                    25 april 2017

Tid:                     Rapporten publiceras omkring 07:30 (CET)
                             Telefonkonferensen hålls 09:45 (CET)

För att delta i konferensen, vänligen ring in på något av nedanstående nummer senast tio minuter innan konferensen börjar.

SE:                 +46856642698
UK:                +442030089808
US:                 +18558315946
NL:                +31207168416

Du kan följa presentationen och konferensen på följande webblänk:

Rapport samt presentation kommer att göras tillgängliga på:

www.castellum.se/investor-relations/delarsrapporter

Castellum AB (publ)

Ulrika Danielsson, ekonomi- och finansdirektör Castellum, 0706-47 12 61
Ingalill Östman, kommunikationsdirektör Castellum, 0703-54 41 27

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige. Fastigheternas värde uppgår till 71 miljarder kronor och utgörs av lokaler för kontor/butik och lager/logistik med en uthyrningsbar yta om 4,3 miljoner kvm.

Castellum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Castellum AB (publ), Box 2269, SE-403 14 Göteborg | Org nr/Corp Id no SE 556475-5550   | Tel +46 31 60 74 00 Fax +46 31 13 17 55

Om oss

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige. Fastigheternas värde uppgick vid senaste rapport till 74 miljarder kronor och utgörs av lokaler för kontor/butik och lager/industri med en uthyrningsbar yta om 4,7 miljoner kvm. Fastigheterna ägs och förvaltas under ett gemensamt varumärke i fem geografiska regioner med en stark och tydlig lokal närvaro. De fem geografiska regionerna är: Mitt, Norr, Stockholm, Väst och Öresund. Castellum har under 2016 tilldelats två utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, dels Global Sector Leader av GRESB vilket innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och industrilokaler, dels förstapris för hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association). Castellum har dessutom valts in i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), som inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet. Castellum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap. www.castellum.se