Cecilia Fasth slutar som region-VD inom Castellum

Cecilia Fasth, VD för Region Väst i Castellum – det vill säga verksamheten i Storgöteborg, Borås och Halmstad – har beslutat sig för att lämna Castellum. Hon kommer att kvarstå i tjänst till och med årsskiftet.

Cecilia Fasth kom till Castellum 2014 och har sedan dess framgångsrikt lett verksamheten inom Region Väst, med bland annat sammanslagningen av tidigare helägda dotterbolag.

Hon har lång erfarenhet av fastighetsbranschen, både nationellt och internationellt, och blir nu VD för Stena Fastigheter AB.

”Jag tackar Cecilia för hennes gedigna och helhjärtade insatser och önskar henne lycka till när hon nu går vidare mot nya utmaningar”, säger Henrik Saxborn, Castellums koncernchef.

Processen med att rekrytera en efterträdare som VD för Region Väst i Castellum har inletts.

Henrik Saxborn, verkställande direktör Castellum, 031-60 74 50
Ulrika Danielsson, ekonomi- och finansdirektör Castellum, 0706-47 12 61

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige. Fastigheternas värde uppgår till 74 miljarder kronor och utgörs av lokaler för kontor/butik och lager/logistik med en uthyrningsbar yta om 4,4 miljoner kvm.
   Castellum har under 2016 tilldelats två utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, dels Global Sector Leader av GRESB vilket innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och industrilokaler, dels förstapris för hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association). Castellum har dessutom valts in i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), som inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet.

Castellum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Castellum AB (publ), Box 2269, SE-403 14 Göteborg | Org nr/Corp Id no SE 556475-5550   | Tel +46 31 60 74 00 Fax +46 31 13 17 55

Om oss

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige. Fastigheternas värde uppgår till 77 miljarder kronor och utgörs av lokaler för kontor/butik och lager/logistik med en uthyrningsbar yta om 4,4 miljoner kvm. Castellum verkar genom en decentraliserad organisation med stark lokal närvaro i 20 städer från Köpenhamn i söder till Sundsvall i norr. Castellum har under 2017 tilldelats två utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, dels Global Sector Leader av GRESB vilket innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och industrilokaler, dels förstapris för hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association). Castellum är dessutom invald i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), som inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet. Castellum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap. www.castellum.se