Claes Larsson slutar som region-VD inom Castellum

Claes Larsson, VD för Region Mitt i Castellum kommer att lämna företaget efter 16 år. Han kvarstår i sin befattning till och med årsskiftet och för att säkerställa god kontinuitet kommer han att finnas kvar i företaget till och med den sista mars då han formellt slutar.

Claes Larsson har lång och gedigen erfarenhet av fastighetsbranschen. Han kom till Castellum 2002 och har sedan dess framgångsrikt lett verksamheten inom Region Mitt, med bland annat sammanslagningen av tidigare helägda dotterbolag.

”Jag tackar Claes för hans helhjärtade insatser och långa engagemang”, säger Henrik Saxborn, Castellums koncernchef. Hans erfarenhet och oförtrutna arbete har starkt bidragit till såväl Castellums framgångar i Mellansverige som till utvecklingen av koncernen i stort”.

Processen med att rekrytera en efterträdare som VD för Region Mitt i Castellum har inletts.

Henrik Saxborn, verkställande direktör Castellum, 031-60 74 50
Ulrika Danielsson, ekonomi- och finansdirektör Castellum, 070-647 12 61

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige. Fastigheternas värde uppgår till 76 miljarder kronor och utgörs av lokaler för kontor/butik och lager/logistik med en uthyrningsbar yta om 4,4 miljoner kvm.
   Castellum verkar genom en decentraliserad organisation med stark lokal närvaro i 20 städer från Köpenhamn i söder till Sundsvall i norr.
   Castellum har under 2016 tilldelats två utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, dels Global Sector Leader av GRESB vilket innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och industrilokaler, dels förstapris för hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association). Castellum har dessutom valts in i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), som inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet.

Castellum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Castellum AB (publ), Box 2269, SE-403 14 Göteborg | Org nr/Corp Id no SE 556475-5550   | Tel +46 31 60 74 00 Fax +46 31 13 17 55