Catella rådgivare vid grön obligationsemission om 100 mkr

Nordic Fixed Income, som är en del av Catella, var exklusiv rådgivare i samband med Aligera Holding AB:s obligationsemission om 100 mkr med förfall den 7 maj 2019.

Aligera Holding AB emitterade framgångsrikt ytterligare nominellt 100 mkr inom ramen för en existerande grön företagsobligation. Likviden kommer att användas till att förvärva ytterligare nyckelfärdiga vindkraftverk i Sverige, för att möjligöra bolagets ambitiösa tillväxtstrategi.

Aligera Holding AB grundades 2009 och är en producent inom förnybar energi  med fokus på landbaserade vindkraftparker i Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg.

Anna Ringby
Chef för Nordic Fixed Income.
anna.ringby@catella.se

Om Catella: Catella är en finansiell rådgivare och kapitalförvaltare med spetskompetens inom fastigheter, räntor och aktier. Vi har en ledande position inom fastighetssektorn och en stark lokal närvaro i Europa med cirka 500 anställda i tolv länder. Catella är noterad på Nasdaq OMX First North Premier. Läs mer på catella.se.