Henrik Gripenvik ny portföljförvaltare på Catella

Report this content

Henrik Gripenvik är utsedd till ny portföljförvaltare på Catella. Henrik har en gedigen bakgrund som analytiker och kommer senast från Futuris Asset Management inom Brummer & Partners.

”Vi är glada och stolta över att kunna annonsera Henrik som ny portföljförvaltare på Catella. Catella har en hög ambitionsnivå när det gäller förvaltning och Henrik kommer med sin gedigna bakgrund inom aktieanalys att komplettera det befintliga teamet på ett mycket bra sätt”, säger Erik Kjellgren, ansvarig för den svenska fondverksamheten.

Henrik Gripenvik har arbetat nio år som analytiker på Futuris Asset Management som ingår i Brummer & Partners koncernen. De sista två åren var han partner i bolaget och hans inriktning var framförallt detaljerad analys av verkstadsbolag. Dessförinnan arbetade Henrik på Handelsbanken.

”Catella har vuxit kraftigt inom fondförvaltning under de senaste åren och vi förstärker nu teamet ytterligare för att kunna utveckla affären vidare. Vi väljer att rekrytera en individ med lång erfarenhet av aktieanalys, då vi bedriver en aktiv förvaltning med såväl långa som korta positioner och med stora avvikelser mot index”, säger Erik Kjellgren.

Henrik Gripenvik tillträder tjänsten den 2 maj 2016.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Erik Kjellgren
Chef för den svenska fondverksamheten
08 -614 25 12, 070-314 40 35
erik.kjellgren@catella.se

Presskontakt:
Ann Charlotte Svensson
anncharlotte.svensson@catella.se

Om Catella: Catella är en finansiell rådgivare och kapitalförvaltare med spetskompetens inom fastigheter, räntor och aktier. Vi har en ledande position inom fastighetssektorn och en stark lokal närvaro i Europa med mer än 500 anställda i tolv länder. Catella är listat på First North Premier vid Nasdaq i Stockholm. Läs mer på catella.se.

Taggar: