Planerat vd-byte i Catella AB

Johan Ericsson har meddelat styrelsen att han avser lämna sin befattning som vd och koncernchef för Catella AB under 2013, för att fortsätta i en annan senior roll inom koncernen. En process inleds därför för att söka hans efterträdare. Johan Ericsson kommer att kvarstå i sin befattning till dess att en ny vd och koncernchef är på plats.

”För över 20 år sedan startade jag med kollegor Corporate Finance-verksamheten inom Catella. Sedan dess har jag haft en rad ledande funktioner, de senaste tre åren som vd och koncernchef. Jag kommer även framgent att arbeta inom Catella, samtidigt som det är rätt tid att tänka på successionsfrågan då jag blir 62 i år. Vi inleder därför en rekryteringsprocess för att identifiera min efterträdare som vd och koncernchef för Catella. Detta är en process som tar tid och jag kommer att jobba vidare som vanligt tills min efterträdare är på plats”, säger Johan Ericsson, vd och koncernchef på Catella.

”När rekryteringen är genomförd ser jag fram emot att fortsätta i en affärsdrivande roll inom Catella. Catella är ett fantastiskt bolag med stor potential. En potential som jag vill medverka till att vidareutveckla”, säger Johan Ericsson.

”Jag tycker att det är tråkigt att Johan har tagit detta beslut. Samtidigt ser jag en mängd nya möjligheter för Johan inom flera områden på Catella där han kommer att kunna bidra i en mer affärsdrivande senior roll”, säger Johan Claesson, styrelseordförande.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Catella AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 april 2013 kl 07:00 (CET).

Johan Ericsson

Johan Claesson
Styrelseordförande

Om Catella: Catella är en oberoende finansiell rådgivare och kapitalförvaltare. Vi finns i 12 länder i Europa och har 430 anställda. Catella har ett starkt erbjudande inom finansiella tjänster genom vår verksamhetsmässiga bredd, geografiska spridning och ledande position inom fastighetssektorn. Catella är listat på Nasdaq OMX, First North Premier och handlas under kortnamnen CAT A och CAT B. Remium AB är bolagets Certified Advisor. Läs mer om Catella på www.catella.se.