Catena Media beslutar om en riktad nyemission av aktier såsom betalning för förvärvade tillgångar i november 2017

Catena Media plc (“Catena Media” eller ”Bolaget”) har, med stöd av bemyndigande i Bolagets bolagsordning och i enlighet med pressmeddelande från den 9 november 2017, beslutat om en riktad nyemission om 350 885 ordinarie aktier såsom betalning av del av köpeskillingen för förvärvade tillgångar i Beyondbits Media Ltd. Teckningskursen har fastställts till 7,83582562 EUR per aktie.

Den 9 november 2017 offentliggjorde Bolaget att det hade förvärvat samtliga affiliate-relaterade tillgångar i det Malta-baserade bolaget Beyondbits Media Ltd samt att 2 750 000 EUR av den totala initiala köpeskillingen kan erläggas i form av nyemitterade aktier i Catena Media. Bolaget har idag tillträtt tillgångarna.

Mot bakgrund av det föregående har styrelsen i Bolaget, med stöd av bemyndigande i Bolagets bolagsordning, beslutat om en riktad nyemission om 350 885 ordinarie aktier till säljarna av tillgångarna såsom del av betalning av den initiala köpeskillingen. Säljarna har åtagit sig att under en period om tolv månader inte sälja, erbjuda, pantsätta eller annars överföra eller avyttra aktierna i Bolaget utan föregående skriftligt godkännande från Catena Media. Teckningskursen har fastställts till 7,83582562 EUR per aktie, vilket motsvarar den volymviktade genomsnittskursen för Catena Medias aktie på Nasdaq Stockholm under en period om 30 handelsdagar fram till och med den 7 november 2017.

Genom nyemissionen ökar antalet aktier i bolaget med 350 885 aktier från 52 096 901 aktier till 52 447 786 aktier och aktiekapitalet ökar med cirka 526,3275 EUR från 78 145,3515 EUR till 78 671,679 EUR.

Henrik Persson Ekdahl, tf. VD
Tel: +46 706 91 43 43
E-mail: henrik.persson@catenamedia.com

Anne Rhenman Eklund, Head of IR and Communications
Tel: +356 99 36 82 18
E-mail: anne.rhenman@catenamedia.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 november 2017, kl. 16.02 CET.

Catena Media plc är verksamt inom prestationsgenererad marknadsföring på internet och har etablerat en ledande ställning genom stark organisk tillväxt och förvärv. Verksamheten startade år 2012 och koncernen har i dag cirka 245 medarbetare i USA, Australien, Japan, Serbien, Storbritannien och Malta där huvudkontoret är beläget. Under år 2016 uppgick omsättningen till cirka 40 miljoner euro. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap. Mer information finns på www.catenamedia.com.