Catena Media beslutar om riktad nyemission av aktier såsom betalning för förvärvade tillgångar i april samt i enlighet med bolagets incitamentsprogram

Styrelsen i Catena Media plc (“Catena Media” eller ”Bolaget”) har, med stöd av bemyndigande i Bolagets bolagsordning beslutat om en riktad nyemission om 212 611 aktier såsom betalning av del av köpeskillingen för förvärvade tillgångar i BrokerDeal.de samt i enlighet med bolagets incitamentsprogram.

Den 12 april 2018 offentliggjorde Bolaget att det hade förvärvat tillgångar i BrokerDeal.de, samt att 360 000 EUR av köpeskillingen kunde erläggas i form av nyemitterade aktier i Catena Media. Mot bakgrund av det föregående har styrelsen i Bolaget, med stöd av bemyndigande i Bolagets bolagsordning, beslutat om en riktad nyemission om 30 061 aktier till säljaren av tillgångarna. Teckningskursen uppgår till 123,30 SEK per aktie, vilket motsvarar den volymviktade genomsnittskursen för Catena Medias aktie på Nasdaq Stockholm under en period om 30 handelsdagar fram till och med den 10 april 2018. Såsom tidigare kommunicerats kommer aktierna att omfattas av en inlåsningsperiod om tolv månader från och med slutdatum för affären.

I tillägg till ovanstående nyemission har bolaget beslutat om en riktad nyemission om 182 550 000 aktier i enlighet med ett av bolagets incitamentsprogram. Nyemissionen registrerades hos myndigheterna på Malta den 2 juli 2018.

Genom nyemissionen ökar antalet aktier i Catena Media med 212 611 aktier från 55 075 594 aktier till 55 288 205 aktier och aktiekapitalet ökar med 319 EUR från 82 613 EUR till 82 932 EUR.

Per Hellberg, CEO, Catena Media plc
Telefon: +46 702 10 74 10, E-post: per.hellberg@catenamedia.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 9 juli 2018, kl. 20.30 CET.

Catena Media förser företag med högkvalitativ kundanskaffning online, s.k. lead generation. Genom stark organisk tillväxt och strategiska förvärv har Catena Media sedan starten 2012 etablerat en ledande marknadsposition med ca 300 medarbetare i USA, Australien, Japan, Serbien, Storbritannien, Sverige och Malta (HK). Den totala omsättningen 2017 uppgick till 67,6 miljoner euro. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap.

För mer information: www.catenamedia.com