Catena Media firar fem år och utses av branschen till årets bästa arbetsgivare

Catena Media, som i oktober firar fem år, blickar tillbaka på en bolagsutveckling som präglats av en snabb tillväxttakt, börsintroduktion och listbyte till Nasdaq Stockholm Mid Cap samt expansion till nya marknader. Detta tack vare en stark organisationskultur och en engagerad och driven personal. Dessutom har bolaget i år tagit emot utmärkelsen ”Employer of the Year”.

Catena Media samlade i dagarna alla anställda på Malta för att gemensamt fira bolagets femårsjubileum. Bolaget har sedan start genomfört en kraftig och framgångsrik tillväxtresa. Efter börsnotering på First North Premier i februari 2016, genomförde man redan i september i år ett listbyte till Nasdaq Stockholms huvudlista – en betydande kvalitetsstämpel och en stor milstolpe i Catena Medias relativt korta historia. Dessutom blev bolaget nyligen utsett till ”Employer of the Year” under eventet ”iGaming Idol” som uppmärksammar talanger inom iGaming industrin på Malta. Ett bevis på att den egna personalen trivs i bolaget.

Vi är glada och stolta över det vi har åstadkommit under bolagets första fem år och ser fram emot att fortsätta denna resa. Vi har en fantastisk kultur där grundstommen är att jobba hårt men samtidigt ha väldigt roligt tillsammans”, säger Henrik Persson Ekdahl, VD Catena Media.

Som ett resultat av Catena Medias snabba expansion har man tidigare i år flyttat in i nya toppmoderna lokaler i London och Belgrad. Nyligen har bolaget även flyttat huvudkontoret på Malta, där man bland annat investerat i ett eget gym och ett kök som serverar hälsosamma rätter kostnadsfritt till personalen. Totalt jobbar cirka 250 personer från över 30 olika länder på Catena Media.

Henrik Persson Ekdahl, VD

E-mail: henrik.persson@catenamedia.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 oktober 2017 kl. 13.00 CET.

Catena Media Plc är verksamt inom prestationsgenererad marknadsföring på internet och har etablerat en ledande ställning genom stark organisk tillväxt och förvärv. Verksamheten startade år 2012 och koncernen har i dag cirka 250 medarbetare i USA, Serbien, Storbritannien och Malta där huvudkontoret är beläget. Under år 2016 uppgick omsättningen till cirka 40 miljoner euro. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.catenamedia.com.