Catena Media har godkänts för notering på Nasdaq Stockholm

Nasdaq Stockholms bolagskommitté har godkänt att Catena Media plc:s aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholms huvudlista. Godkännandet är villkorat av att sedvanliga villkor uppfylls, däribland att ett prospekt godkänns och registreras av den svenska Finansinspektionen. Första dag för handel på Nasdaq Stockholm är planerad till måndagen den 4 september 2017.

Aktierna kommer att handlas i mid cap-segmentet med oförändrat kortnamn (CTM) och ISIN-kod (MT0001000109). Inga nya aktier kommer att emitteras i samband med listbytet.

Genom listbytet till Nasdaq Stockholm upphör Catena Medias aktier att handlas på Nasdaq First North Premier och sista dag för handel beräknas vara fredagen den 1 september 2017. Aktieägare i Catena Media behöver inte vidta några åtgärder i samband avnoteringen från Nasdaq First North Premier eller noteringen på Nasdaq Stockholm.

”Listbytet till Nasdaq Stockholm är ett resultat av bra lagarbete och är ett bevis på den starka organisation som vi har byggt. Detta kommer att stödja oss i vår fortsatta tillväxt. En stor milstolpe i vårt bolags historia”, säger Robert Andersson, VD för Catena Media.

Prospekt

Det prospekt som har upprättats med anledning av listbytet är beräknat att publiceras på Catena Medias webbplats, www.catenamedia.com, den 31 augusti 2017.

Rådgivare

Gernandt & Danielsson Advokatbyrå är juridisk rådgivare till Catena Media i samband med listbytet till Nasdaq Stockholm.

Robert Andersson, VD

E-mail: robert@catenamedia.com

Denna information lämnades för offentliggörande den 25 augusti 2017 klockan 14.00 CET.

This press release is available in English at https://www.catenamedia.com/media/press-releases/.

Catena Media är en snabbväxande aktör inom prestationsgenererad marknadsföring och har etablerat en ledande ställning genom stark organisk tillväxt och bolagsförvärv. Bolaget grundades 2012 och har 239 medarbetare i USA, Serbien, Storbritannien och Malta där huvudkontoret är beläget. Bolaget är noterat på Nasdaq First North Premier.

Under 2016 uppgick omsättningen till cirka 40 miljoner euro. Avanza är bolagets Certified Advisor.