Catena Medias nya VD, Per Hellberg tillträder 4 juni

Som tidigare kommunicerats är Per Hellberg utsedd som ny VD för Catena Media plc. Per Hellberg tillträder som VD för Catena Media idag, den 4 juni och ersätter härmed tillförordnad VD, Henrik Persson Ekdahl.

I samband med att Per Hellberg tillträder sin tjänst återgår Henrik Persson Ekdahl som styrelseledamot för Catena Media plc.

Jag är redo och starkt motiverad att ta Catena Medias tillväxtresa ytterligare ett steg. Här kan jag kombinera mitt driv, min erfarenhet, mina ledaregenskaper, kompetens och kunskap om online lead generation.”

Per Hellberg, CEO

Per kommer närmast som VD från den digitala magasin- och applikationstjänsten Readly där han varit VD sedan 2013. Henrik Persson Ekdahl är genom sitt innehav i Optimizer Invest Ltd. fortsatt största ägare i Catena Media plc med 13,4 procent per den sista april 2018.

Per Hellberg, VD, Catena Media plc
Tel: +46 709 10 74 10, E-post: per.hellberg@catenamedia.com

Henrik Persson Ekdahl, Acting CEO, Catena Media plc
Tel: +46 706 91 43 43, E-mail: henrik.persson@catenamedia.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 4 juni 2018, kl. 08.00 CET.

Catena Media förser företag med högkvalitativ kundanskaffning online, s.k. lead generation. Genom stark organisk tillväxt och strategiska förvärv har Catena Media sedan starten 2012 etablerat en ledande marknadsposition med ca 300 medarbetare i USA, Australien, Japan, Serbien, Storbritannien, Sverige och Malta (HK). Den totala omsättningen 2017 uppgick till 67,6 miljoner euro. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap.

Mer information finns på www.catenamedia.com