Catena säljer fastighet i Järfälla

2014-05-22 kl. 16:30

Catena säljer fastigheten Jakobsberg 22:16 i Järfälla kommun med ett fastighetsvärde om 15 Mkr, vilket är i nivå med bokfört värde. Den totala ytan uppgår till 2 455 kvadratmeter. Försäljningen sker som fastighetsöverlåtelse och tillträde sker under andra kvartalet 2014.

”Fastigheten är en mindre logistikfastighet som inte används i vårt nätverk av stora logistikpositioner” säger VD Gustaf Hermelin i en kommentar.

Gustaf Hermelin, VD   Peter Andersson, CFO

Tel. 070-560 00 00      Tel. 0730-70 22 44

Catena ska äga, effektivt förvalta och aktivt utveckla välbelägna fastigheter som har förutsättningar att generera ett stabilt växande kassaflöde och en god värdetillväxt. Catenas övergripande mål är att i kraft av sin fokuserade inriktning ge aktieägarna en långsiktigt god totalavkastning. Fastigheterna hade ett totalt värde om 5 163,7 Mkr per 31 mars 2014. Catena AB är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Informationen är sådan som Catena AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande vid tidpunkt enligt ovan.