Catena tecknar 8-årigt hyresavtal med Skoda-återförsäljare i Köpenhamn

Catena har tecknat ett åttaårigt hyresavtal med Bjørn Canings Eftf A/S, som är återförsäljare för Skoda i Köpenhamnsregionen. Uthyrningen avser 4 600 kvadratmeter bilanläggning, belägen i Brøndby, som tidigare hyrdes av Bilia. Hyresgästen svarar själv för anpassning av lokalerna till den nya verksamheten och tillträder lokalerna omgående. Fastigheten utgjorde den största vakansen i Catenas fastighetsbestånd. Genom uthyrningen ökar uthyrningsgraden från 95,1 procent till 96,7 procent. ”Det är glädjande att vi nu hyrt ut vår största fastighet i Köpenhamnsregionen. Anpassningskostnaderna är relativt begränsade, då verksamheten är likartad med den tidigare hyresgästens verksamhet” säger Peter Hallgren, VD för Catena.

Om oss

Catena är ett ledande fastighetsbolag inom logistik som erbjuder företag och tredjepartsoperatörer anpassade, kostnadseffektiva och hållbara logistikanläggningar på strategiska lägen i anslutning till landets godsflöden.