Caverion och Trafikverket har tecknat avtal värt 23 miljoner SEK

Caverion Sverige, pressrelease, 2016-10-24

Caverion och Trafikverket har tecknat avtal värt 23 miljoner SEK

Avtalet sträcker sig över 2 år med option på förlängning i ytterligare 2+2 år. Uppdraget omfattar tekniska installationer i vägar och tunnlar i Stockholmsområdet däribland Essingeleden, Häggviksleden och Norrortsleden, Södra länken, Muskötunneln och Norra länken.

Uppdraget omfattar även löpande arbeten som exempelvis förbättringar och moderniseringar av befintliga installationer. Caverion har sedan 2011 haft ett liknande uppdrag av Trafikverket och det nya avtalet innebär att samarbetet utökas.

"Avtalet innebär en vidareutveckling och fördjupning av den redan goda relationen mellan Trafikverket och Caverion. Det här uppdraget kräver hög kompetens och erfarenhet av bland annat projektledning, genomförande och eldriftsansvar och jag är övertygad om att vi kommer leva upp till kundens krav och förväntningar", säger Mikael Smedborn, Distriktschef Caverion Managed Services Mitt.

Avtalet täcker teknikområdena värme och sanitet, ventilation och luftbehandling, kyla och automation. Tjänsteområden som omfattas är design och konstruktion och managed operations.

Mikael Smedborn
Distriktschef Caverion Managed Services Mitt
08 705 32 82
mikael.x.smedborn@caverion.se

Om Caverion

Caverion designar, installerar, förvaltar och utvecklar användarvänliga och energieffektiva lösningar för byggnader och industrier. Våra tjänster och lösningar används i bostadshus, kommersiella fastigheter, inom offentlig sektor och i industriprocesser.

Detta säkerställer hög driftsäkerhet, säkra, hälsosamma och inbjudande miljöer, optimal prestanda och kostnadseffektivitet. Vårt mål är att bli en ledande europeisk leverantör av avancerade och hållbara livscykellösningar för byggnader och industrianläggningar.

Våra styrkor omfattar teknisk kompetens och ett heltäckande tjänsteerbjudande inom samtliga teknikområden genom fastigheters och industrianläggningars hela livscykel. Caverion har över 17 000 anställda i 12 länder i norra och centrala Europa. Vår omsättning för år 2015 uppgick till cirka 2.4 miljarder euro.  Caverions aktier är noterade på NASDAQ OMX Helsingfors.

www.caverion.se