Caverion rekryterar Johan Holmberg som ansvarig regionchef  för Stockholm

Caverion Sverige, pressmeddelande, 2017 02 17

Caverion rekryterar Johan Holmberg som ansvarig regionchef  för Stockholm

Johan Holmberg kommer närmast från Schneider Electric där han under många år arbetat i olika befattningar, senast som operativ chef för System & Services i Stockholm.

"Det är fantastiskt roligt att få in Johans kompetens och stockholmsförankring i bolaget. Stockholm är en stark, spännande och intressant marknad som genom Johan får fortsatt fokus. Vi får med honom också ytterligare förståelse för vad våra kunder behöver när det kommer till service, projekt samt installationstekniska helhetslösningar" säger Klas Tocklin, VD, Caverion Sverige.

Johan börjar sin anställning den 20 mars och tar då över från Thomas Enström som fram till nu drivit både region Stockholm samt region Mitt.

"Stockholm är idag väl förberett för en utveckling och jag ser nu fram emot att ha tunga ledare både i Stockholm och i Mitt" säger Klas Tocklin.

Klas Tocklin, VD, Caverion Sverige

För press och mediefrågor, kontakta

Erika Björnesparr
Marknads- och kommunikationschef Caverion Sverige
erika.a.bjornesparr@caverion.se

Om Caverion

Caverion designar, installerar, förvaltar och utvecklar användarvänliga och energieffektiva lösningar för byggnader och industrier. Våra tjänster och lösningar används i bostadshus, kommersiella fastigheter, inom offentlig sektor och i industriprocesser.

Detta säkerställer hög driftsäkerhet, säkra, hälsosamma och inbjudande miljöer, optimal prestanda och kostnadseffektivitet. Vårt mål är att bli en ledande europeisk leverantör av avancerade och hållbara livscykellösningar för byggnader och industrianläggningar.

Våra styrkor omfattar teknisk kompetens och ett heltäckande tjänsteerbjudande inom samtliga teknikområden genom fastigheters och industrianläggningars hela livscykel. Caverion har över 17 000 anställda i 12 länder i norra och centrala Europa. Vår omsättning för år 2016 uppgick till cirka 2.4 miljarder euro.  Caverions aktier är noterade på NASDAQ OMX Helsingfors.

www.caverion.se