Caverion rekryterar Kurt Waltersson

Ett kraftfullt tillskott i det viktiga marknadsområdet Öst

Kurt har en gedigen bakgrund inom bygg-, fastighets- samt installationsbranschen och kommer närmast från Bravida.

-  I en allt mer föränderlig omvärld, där både vi och våra kunder påverkas av olika nya trender, blir det viktigt att också samla kompetens som besitter rejäl tyngd, erfarenhet och bakgrundsförståelse. Kurts breda plattform inom både installation och service gör honom mycket lämpad att driva vårt viktiga marknadsområde Öst, säger Thomas Lundin, VD, Caverion Sverige.

Region Öst sträcker sig från norra Stockholm till södra Östergötland från 1 juli. Kurt tillträder tjänsten den 1 november 2016 och tar därmed över från Peter Lövgren som i dag driver regionen på konsultbasis sedan maj.

Thomas Lundin, VD, Caverion Sverige

Om Caverion

Caverion designar, installerar, förvaltar och utvecklar användarvänliga och energieffektiva lösningar för byggnader och industrier. Våra tjänster och lösningar används i bostadshus, kommersiella fastigheter, inom offentlig sektor och i industriprocesser.

Detta säkerställer hög driftsäkerhet, säkra, hälsosamma och inbjudande miljöer, optimal prestanda och kostnadseffektivitet. Vårt mål är att bli en ledande europeisk leverantör av avancerade och hållbara livscykellösningar för byggnader och industrianläggningar.

Våra styrkor omfattar teknisk kompetens och ett heltäckande tjänsteerbjudande inom samtliga teknikområden genom fastigheters och industrianläggningars hela livscykel. Caverion har över 17 000 anställda i 12 länder i norra och centrala Europa. Vår omsättning för år 2015 uppgick till cirka 2.4 miljarder euro.  Caverions aktier är noterade på NASDAQ OMX Helsingfors.

www.caverion.se