Caverion Sverige, pressmeddelande, 2016 08 11

Henrik Gyllenhammar utsedd till Affärsområdeschef för Caverion Industrial Solutions, Sverige.

Henrik Gyllenhammar har blivit utsedd till Affärsområdeschef för Industrial Solutions Sverige med omedelbar verkan. Henrik är också en medlem av divisionsledningen för Industrial Solutions.

I sin nya roll kommer Henrik att ansvara för utvecklingen av Industrial Solutions verksamhet i Sverige, vilket även inkluderar resultatsansvar för tillväxt och ökad lönsamhet. I Henriks roll ingår även att fortsätta utvecklingen av organisationsstrukturen för att tillsammans med Caverion Sverige på bästa sätt möta industrikunders behov. Henrik har haft olika ledningsroller inom Caverions industrisegment sedan 2011 och kommer närmast från en roll som Chef för affärsutveckling och försäljning inom Industrial solutions Sverige.

Industrial Solutions tillväxtområden innefattar möjligheter inom industriprojekt, lokala tjänster i lokala enheter samt att förbättra partnerskap och långsiktiga avtal.

Henrik resultatrapporterar till Erkki Huusko, COO, Caverion Industrial Solutions, och rörande tillväxt och utveckling till Juhani Pitkäkoski, CEO, Caverion Industrial Solutions.

”Henriks utnämning är helt i linje med Caverions strategi att stärka och öka takten för Industrial Solutions verksamhet i Sverige”, säger Pitkäkoski.

Jonas Kihlberg har efter tolv år i företaget valt att säga upp sig från rollen som Affärsområdeschef Industrial Solutions till förmån för nya möjligheter utanför Caverion.

Erika Björnesparr
Marknads- och kommunikationschef Caverion Sverige
erika.a.bjornesparr@caverion.se

Om Caverion

Caverion designar, installerar, förvaltar och utvecklar användarvänliga och energieffektiva lösningar för byggnader och industrier. Våra tjänster och lösningar används i bostadshus, kommersiella fastigheter, inom offentlig sektor och i industriprocesser.

Detta säkerställer hög driftsäkerhet, säkra, hälsosamma och inbjudande miljöer, optimal prestanda och kostnadseffektivitet. Vårt mål är att bli en ledande europeisk leverantör av avancerade och hållbara livscykellösningar för byggnader och industrianläggningar.

Våra styrkor omfattar teknisk kompetens och ett heltäckande tjänsteerbjudande inom samtliga teknikområden genom fastigheters och industrianläggningars hela livscykel. Caverion har över 17 000 anställda i 12 länder i norra och centrala Europa. Vår omsättning för år 2015 uppgick till cirka 2.4 miljarder euro.  Caverions aktier är noterade på NASDAQ OMX Helsingfors.

www.caverion.se