Årsstämma 2014

CDON Group AB (publ), Nordens ledande e-handelskoncern, tillkännagav idag att dagens årsstämma i Stockholm beslutade i enlighet med samtliga förslag som styrelsen och valberedningen lagt fram.

Årsstämman fastställde resultaträkningen och balansräkningen samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen.

Årstämman beslutade att balanserade vinstmedel och överkursfond samt årets resultat, totalt 514.047.450,18 kronor, förs över i ny räkning.

Årsstämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2013.

Årsstämman omvalde styrelseledamöterna Mia Brunell Livfors, Mengmeng Du, Lars-Johan Jarnheimer, Lars Nilsson, David Kelly och Patrick Andersen samt valde Lorenzo Grabau och Daniel Mytnik till nya styrelseledamöter. Vidare omvaldes Lars-Johan Jarnheimer som styrelsens ordförande.

Årsstämman fastställde arvode till styrelsen och revisorn samt ordning för valberedningen.

Årsstämman godkände riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare samt huvudprinciperna för och omfattningen av CDON Groups långsiktiga incitamentsprogram för 2014, innefattande bemyndiganden för styrelsen att besluta om nyemission av högst 475.000 C-aktier och återköpa samtliga C-aktier i bolaget.

Årsstämman godkände ändringar i bolagsordningen innebärande bl a att bolagets säte flyttas till Stockholm.

Vid ett konstituerande styrelsemöte efter årsstämman utsågs ett revisionsutskott och ett ersättningsutskott. Mia Brunell Livfors (ny ledamot) utsågs till ordförande i revisionsutskottet och Lars Nilsson, David Kelly och Daniel Mytnik (ny ledamot) utsågs till ledamöter i revisionsutskottet. Lorenzo Grabau (ny ledamot) utsågs till ordförande för ersättningsutskottet och Lars-Johan Jarnheimer och Daniel Mytnik (ny ledamot) utsågs till ledamöter i ersättningsutskottet.

Informationen är sådan som CDON Group AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 13 maj 2014 kl. 12.00.

För ytterligare information, besök www.cdongroup.com, eller kontakta:
Nicolas Adlercreutz, CFO
Tfn: +46 (0) 10 703 20 00

Fredrik Bengtsson, kommunikationschef
Tfn: +46 (0) 700 80 75 04

CDON Group är Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.com, Lekmer.com), Mode (Nelly.com, NLYman.com, Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com, Milebreaker.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och Rum21.se). Under 2013 genererade gruppen 4,5 miljarder kronor i intäkter. CDON Groups aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Mid-cap lista under kortnamnet ”CDON”.