CDON Group lanserar Gymsector.com i Österrike

CDON Group AB (publ), Nordens ledande e-handelskoncern, meddelar att dotterbolaget Gymgrossisten AB nu har expanderat till Österrike genom lanseringen av internetbutiken Gymsector.com/at.

Gymsector är det varumärke kosttillskottsbutiken Gymgrossisten använder vid etablering utanför de nordiska marknaderna. Genom lanseringen finns nu Gymgrossistens internetbutiker i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland samt Österrike.

Paul Fischbein, VD och koncernchef för CDON Group, kommenterar: ”Lanseringen av Gymsector i Österrike är ett naturligt steg i Gymgrossistens fortsatta expansion ut på den europeiska marknaden. Bolaget har en framgångsrik affärsmodell och ett unikt erbjudande som vi tror kommer uppskattas av de österrikiska kunderna.”

Om Gymgrossisten
Gymgrossisten.com är Nordens största nätbutik för hälsa och träning och driver lokala e-handelsbutiker i Norden samt Tyskland och Österrike. Gymgrossistens sortiment består av fler än 200 olika varumärken och egna märkesvaror står för drygt 40 % av den totala försäljningen.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som CDON Group ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 juni 2014  klockan 08:00 CET.

För ytterligare information, besök cdongroup.com eller kontakta:
Paul Fischbein, VD och Koncernchef
Tfn: +46 (0)10 703 20 00

Fredrik Bengtsson, Kommunikationschef
Tfn: +46 (0)700 80 75 04

CDON Group är Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.com, Lekmer.com), Mode (Nelly.com, NLYman.com och Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com och Milebreaker.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com). Under 2013 genererade gruppen 4,5 miljarder kronor i intäkter. CDON Groups aktier är noterade på NASDAQ OMX Stockholm Mid-cap lista under kortnamnet ”CDON”.