CDON Group lanserar Nelly.com globalt

CDON Group AB (publ), Nordens ledande e-handelskoncern, meddelar att dotterbolaget NLY Scandinavia nu har lanserat en global betaversion av Nelly.com.

Lanseringen av den globala internetbutiken innebär att Nelly.com blir tillgängligt för cirka 60 nya marknader utanför EU, däribland USA och Australien. Varorna levereras från Nelly.com:s centrallager i Falkenberg och leveranstiden kommer variera mellan 4-10 arbetsdagar beroende på land. Utbudet är det samma som idag finns tillgängligt på den europeiska marknaden.

Paul Fischbein, VD och koncernchef för CDON Group, kommenterar: ”Lanseringen av en global version av Nelly.com är ännu ett steg i vår tillväxtstrategi för företaget. Den nya globala sajten gör det möjligt för oss att identifiera relevanta marknader för ytterligare och fokuserad tillväxt utanför EU, på samma sätt som de mer intensifierade satsningarna i Nederländerna och Frankrike var ett resultat av EU-sajten. Lanseringen sker inledningsvis i mindre skala med en betaversion och begränsade marknadsföringsaktiviteter.”

Om Nelly.com
Nelly.com är Nordens största nätbutik för mode- och skönhetsmedvetna killar och tjejer mellan 18 och 35 år och driver lokala e-handelsbutiker i hela Norden samt Tyskland, Österrike, Storbritannien, Nederländerna och Frankrike. För övriga EU-länder finns en engelskspråkig EU-butik och nu även en global sajt. Nelly.com inspirerar med nyheter varje dag från några av butikens 850 olika varumärken. Försäljningen av egna märkesvaror står för cirka 30 % av den totala försäljningen.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som CDON Group ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 20 december 2013 klockan 08:00 CET.

För ytterligare information, besök www.cdongroup.com, eller kontakta:
Paul Fischbein, koncernchef och verkställande direktör
Tfn: 46 (0) 10 703 20 00

Frågor från press, investerare och analytiker:
Fredrik Bengtsson, kommunikationschef
Tfn: +46 (0) 700 80 75 04

CDON Group är Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.com, Lekmer.com), Mode (Nelly.com, Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com, Milebreaker.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och Rum21.se). Under 2012 genererade gruppen 4,5 miljarder kronor i intäkter. CDON Groups aktier är noterade på NASDAQ OMX Stockholm Mid-cap lista under kortnamnet ”CDON”.