CDON Group lanserar Nelly.com och NLYman.com i Polen

CDON Group AB (publ) (”CDON Group”), Nordens ledande e-handelskoncern, meddelar att koncernens modesegment nu har lanserat lokala betaversioner av butikerna Nelly.com och NLYman.com i Polen.

Nelly.com och NLYman.com har tidigare varit tillgängliga för den polska marknaden via butikens engelskspråkiga EU-sajter men nu erbjuds kunderna lokalt anpassade versioner. Lanseringen i Polen är i linje med bolagets strategi och ger modesegmentet ökad lokal närvaro på ytterligare en e-handelsmarknad.

Paul Fischbein, VD och koncernchef för CDON Group, kommenterar: ”Lanseringen i Polen är ett spännande steg i modesegmentets expansion. Den polska marknaden är en av de snabbast växande e-handelsmarknaderna i EU och vi tror att Nelly och NLYman, med sina starka och unika erbjudanden, kommer att uppskattas av de polska kunderna.”

Om Nelly.com/NLYman.com
Nelly.com/NLYman.com är Nordens största nätbutik för mode- och skönhetsmedvetna killar och tjejer mellan 18 och 35 år och driver lokala e-handelsbutiker i hela Norden samt Tyskland, Österrike, Storbritannien, Nederländerna, Frankrike, Belgien och Polen. För övriga EU-länder finns en engelskspråkig EU-butik samt att bolaget även erbjuder en global sajt. Nelly.com/NLYman.com inspirerar med nyheter varje dag från några av butikens 850 olika varumärken. Försäljningen av egna märkesvaror står för cirka 30 % av den totala försäljningen.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som CDON Group ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 april 2014 klockan 10:30 CET.

Paul Fischbein, VD och Koncernchef
Tfn: +46 (0) 10 703 20 00

Fredrik Bengtsson, Kommunikationschef
Tfn: +46 (0) 700 80 75 04

CDON Group är Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.com, Lekmer.com), Mode (Nelly.com, NLYman.com och Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com och Milebreaker.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och Rum21.se). Under 2013 genererade gruppen 4,5 miljarder kronor i intäkter. CDON Groups aktier är noterade på NASDAQ OMX Stockholm Mid-cap lista under kortnamnet ”CDON”.