CDON Group pilottestar egen betallösning

CDON Group AB (publ), Nordens ledande e-handelskoncern, meddelar att koncernen  som ett led i ambitionen att stärka sitt kunderbjudande under en tid har utvärderat och förberett ett pilottest av en egen betallösning.

Pilottestet omfattar fakturabetalning samt delbetalning på två av koncernens svenska siter och avses att lanseras under de kommande månaderna för att därefter utvärderas löpande.

Paul Fischbein, VD och koncernchef för CDON Group, kommenterar: ”Betallösningen är en viktig del av kundens köpupplevelse och värdekedjan för e-handlare. Vi ser därför pilottestet som ett viktigt steg för att ytterligare förbättra köpupplevelsen samtidigt som CDON Group kan ta ansvar för en större del av värdekedjan.”

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som CDON Group ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 15 april 2014 klockan 06:00 CET.

Paul Fischbein, VD och Koncernchef
Tfn: 46 (0) 10 703 20 00

Fredrik Bengtsson, Kommunikationschef
Tfn: 46 (0) 700 80 75 04

CDON Group är Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.com, Lekmer.com), Mode (Nelly.com, NLYman.com och Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com och Milebreaker.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och Rum21.se). Under 2013 genererade gruppen 4,5 miljarder kronor i intäkter. CDON Groups aktier är noterade på NASDAQ OMX Stockholm Mid-cap lista under kortnamnet ”CDON”.