CDON Groups årsredovisning 2013

CDON Group AB (publ), Nordens ledande e-handelskoncern, har idag publicerat sin årsredovisning för 2013. Årsredovisningen återfinns på svenska och engelska på CDON Groups hemsida, cdongroup.com (http://www.cdongroup.com/).

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som CDON Group ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 april 2014  klockan 11:00 CET.

Nicolas Adlercreutz, CFO
Tfn:                                                   +46 (0) 10 703 20 00

Fredrik Bengtsson, Kommunikationschef
Tfn:                                                   +46 (0) 700 80 75 04
E-post:                                              press@cdongroup.com, ir@cdongroup.com

CDON Group är Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.com, Lekmer.com), Mode (Nelly.com, NLYman.com, Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com, Milebreaker.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och Rum21.se). Under 2013 genererade gruppen 4,5 miljarder kronor i intäkter. CDON Groups aktier är noterade på NASDAQ OMX Stockholm Mid-cap lista under kortnamnet ”CDON”.