KLARGÖRANDE MED ANLEDNING AV MEDIAUPPGIFTER DEN 20 SEPTEMBER 2013

Pressmeddelande, Malmö 20 september 2013

Med anledning av den intervju med Fredrik Bengtsson, ansvarig för media- och investerarrelationer på CDON Group AB, har gjort med Nyhetsbyrån Direkt vill bolaget göra följande klargörande:

• Försäljningen i Nelly.com har under det tredje kvartalet påverkats negativt av det varma vädret. Försäljningen under det tredje kvartalet 2013 förväntas bli högre jämfört med samma period föregående år men lägre än det andra kvartalet 2013.
  • På grund av den lägre omsättningen förväntas rörelseresultatet för Nelly.com bli svagt negativt i det tredje kvartalet 2013.
  • Försäljningen av mediarelaterade produkter inom CDON.com uppskattas minska med omkring 25-30 procent jämfört med föregående år vilket är i linje med bolagets förväntningar.

CDON Group ABs kvartalsrapport för det tredje kvartalet och de första nio månaderna 2013 kommer som planerat offentliggöras kl. 08:00 CET den 21 oktober 2013.

Nicolas Adlercreutz, CFO
Tfn:                     +46 (0) 70 587 44 88

CDON Group är Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har Bolaget utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.com och Lekmer.com), Mode (Nelly.com och Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com och Milebreaker.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och Rum21.com). CDON Groups Internetbutiker attraherade omkring 244 miljoner besök och mer än två miljoner unika kunder under 2012.