Bäst i test med Compuware

Bäst i test med Compuware Cell Network har tecknat ett samarbetsavtal med Nasdaqnoterade Compuware, en av världens ledande tillverkare av testverktyg för IT-system. Avtalet innebär att företagen gemensamt kommer att bearbeta den svenska marknaden under 2001. Ett 10-tal konsulter från Cell Network Sverige har utbildats i en serie testverktyg från Compuware, med inriktning på kvalitetssäkring av avancerade IT-lösningar för större och mindre företag. Med rätt test minskar kundens kostnader för både utveckling och underhåll av sina IT-stöd. - Allt fler företag och organisationer efterfrågar tester av sina IT-stöd, bland annat belastningstester. Det är inte längre höghastighetsförbindelser, exempelvis bredband, som stoppar upp trafiken, utan de egna hemsidorna och e-handelssystemen. Med ett belastningstest från Compuware kan vi optimera och minska antalet fel i ett system redan innan det tas i drift, säger Rickard Posacki, konsultchef på division Public Service inom Cell Network Sverige. - Tillsammans med Cells konsulter kan vi ytterligare förbättra servicen till våra kunder i Sverige. Bland annat kommer vi att effektivisera processen vid implementering och anpassning av våra produkter i kundens system. Genom att använda våra produkter har våra kunder minskat driftstoppen med upp till 80%, säger Patrick Brodin, marknadschef på Compuware Sverige. Cell Network Sverige och Compuware har tidigare samarbetat kring testmetoder för Överstyrelsen för Civil Beredskap, ÖCB. För mer information: Richard Posacki, Konsultchef Public Service Cell Network Sverige, tel. 0705-387647 Ellinor Bollman, Informationschef, Cell Network AB, tel. 0703-473714 Patrick Brodin, Marknadschef Compuware Sverige, tel. 08-703 54 01 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/14/20010214BIT00320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/14/20010214BIT00320/bit0001.pdf